Ik ben bang van wel. Doordat je minder slaapt, krijgt je lichaam niet de kans om te herstellen. Hierdoor gaat je weerstand achteruit. Dat kan resulteren in verkouden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zo vaak te weinig slaapt dat je weerstand er onder gaat lijden, ben je inderdaad vatbaarder voor een verkoudheid. En voor veel andere narigheid.
Goede slaap is de basis van een goede weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel aanwijzingen dat te weinig rust de kans op een verkoudheid vergroot.
Bij te weinig rust, ic slapen, krijgt het lichaam te weinig tijd om bij te komen danwel te herstellen met het gevolg dat je dan vatbaarder wordt voor een verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door minder slaap te vatten, zou de weerstand kunnen verminderen en daardoor zou je sneller kou kunnen vatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Goed slapen is goed voor de conditie van je lichaam.
Ook je afweersysteem. Misschien zul je bij voldoende slaap niet heel veel minder vaak verkouden zijn, maar de kans dat je verkoudheid minder heftig is, en ook eerder verdwijnt, neemt alleen maar toe.