Duizelig door koude?

Ik heb het snel koud. Als ik in een vrij koude omgeving ben, word ik vaak een beetje duizelig. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Als je het koud hebt gaan je spieren zich vaak heel krampachtig samentrekken. Je probeert zo je warmte vast te houden, maar juist die samentrekking in de spieren kost je veel energie. De combinatie van kou en verspilde energie kan een mens een beetje duizelig maken.

Misschien een tip om 1x per maand naar de sauna te gaan. Je zult merken dat je veel en veel minder last van kou en warmte hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft je lichaam moeite met het verwerken van temperatuurwisselingen. Dan kan het lichaam niet snel genoeg op een andere temperatuur af stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een te lage bloeddruk misschien?