Hoe bereken je rest alcohol?

De lever doet er 1.5 uur over om een glas bier af te breken. Binnen twaalf uur zou je dus 18 glazen kunnen afbreken is mijn visie.
Als je bv bij een barbeque 18 glazen bier drinkt en je om 21 uur stopt, zijn deze in mijn optiek om 9u zeker uit het bloed. Wellicht wat eerder want je begint eerder.

Iemand anders zegt dat het maar liefst 27 uur duurt voor de alcohol uit het bloed is. Hij doet 18 x 1.5.

Twee verschillende uitkomsten.
Ik vraag me af wat klopt.

een maand geleden
crispy
een maand geleden
1,5 uur per glas bier betekent 27 uur voor 18 glazen.
Als je 12 uur rekent dan kan je daarin 8 glazen drinken. het is 1,5 uur per glas, niet 1,5 glas per uur.
TurfGraver
een maand geleden
Daarbij, hoe meer je drinkt hoe langer het duurt om af te breken.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoe-lang-is-alcohol-zichtbaar-in-je-lichaam-en-bloed/

Antwoorden (1)

1 glas is anderhalf uur. 2 glazed duurt 3 uur. 18 glazed duurt 27 uur. De berekening van de ander klopt.
een maand geleden