Is coca bladeren kauwen gezond?

Ik las namelijk dat er best veel goede dingen in zitten en het remt eetlust en dat heb ik dus heel veel. En waar zou ik dit kunnen kopen?

2 maanden geleden
tinus1969
2 maanden geleden
Je kauwt dus gewoon cocaine. En cocaine remt inderdaad de eetlust, dat is juist een van de problematische effecten.
tinus1969
2 maanden geleden
Mbt die eetlust, waarom is dat een probleem? Wat eet je allemaal op een dag?
tinus1969
2 maanden geleden
En ben je ook te zwaar?
Z512099
2 maanden geleden
Cocabladeren staat op de lijst 1 van de opiumwet…is een harddrug, gebruik is strafbaar.

Antwoorden (1)

Het kauwen van cocabladeren is minder verslavend dan het snuiven of roken van cocaïne. Verslaving komt nauwelijks voor. Het kauwen van cocabladeren is vrijwel niet verslavend omdat bij kauwen de cocaïne heel geleidelijk in het bloed komt.
Het blijkt dat gebruikers die kauwen over het algemeen makkelijk kunnen stoppen. Indianen die vanuit het gebergte naar de stad verhuizen geven hun gewoonte om cocabladeren te kauwen vaak gemakkelijk op. Ook lichamelijk valt de schade mee.
Geschat wordt dat gebruikers gemiddeld zo’n 30 gram gedroogde bladeren per dag pruimen. De hoeveelheid cocaïne die ze daardoor binnen krijgen is minder dan 0.5 gram. Dat is best wel veel maar het gaat hierbij wel om gebruik over de hele dag heen.
Hier als thee te koop:
https://www.etsy.com/be/listing/1555735588/peruaanse-mate-mate-de-coca?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=cocabladeren&ref=sc_gallery-1-1&sts=1&plkey=85886a11987cca263ae256b655b7f46c00c98bb8%3A1555735588
Toegevoegd op 25 februari 2024 07:30: tekst
2 maanden geleden
tinus1969
2 maanden geleden
Ja, maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.
TurfGraver
2 maanden geleden
"Ook lichamelijk valt de schade mee."
Dus om het gezond te noemen?
Antoni
2 maanden geleden
@fremar, de link doorgeven tot aan het vraagteken is al voldoende: https://www.etsy.com/be/listing/1555735588/peruaanse-mate-mate-de-coca Daarmee kom je op dezelfde site.
tinus1969
2 maanden geleden
Overigens is bezit joop en verkoop van cocabladeren blijkbaar verboden in Nederland. Als je dis deze bladeren koopt, pleeg je dus of een strafbaar feit, of je wordt opgelicht.