Welke stoffen worden eruit wiet gehaald zodat het hasj word?

Want van wiet word ik zeer paranoide en hasj totaal niet...

Toegevoegd na 19 minuten:
Er word natuurlijk THC uit de wiet in de hasj gedaan,dat is het punt.Maar in wiet zitten nog zo'n ongeveer 30 psychoactieve stofeen,welke worden eruit gehaald en welke niet.Wie kan me daar meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn twee hoofdsoorten hennepplanten: de Cannabis Sativa en de Cannabis Indica. De meeste planten zijn kruisingen. Van de werkzame stoffen in hasj en wiet zijn THC en CBD het belangrijkst. De Cannabis Sativa bevat vooral THC (= tetrahydrocannabinol ). De Indica bevat naast THC ook wat meer CBD (=cannabidiol).
De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft. De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabidiol werkt kalmerend en angstremmend en vermindert de kans op psychosen na blowen. Hoe minder CBD in verhouding tot de THC, des te meer kans op angst en onrust. Mensen die angstig en paranoia worden van wiet, kunnen verwachten dat zij van buitenlandse hasj met meer CBD rustiger blijven. Nederhasj bevat weinig CBD. Wiet met veel THC zonder CBD zou je "paranoiawiet" kunnen noemen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Hasj wordt gemaakt van de harskristallen die op een vrouwelijke plant in de bloei over de bloemtoppen en sommige bladeren verspreid zitten. Deze harskristallen kunnen op verschillende manieren gescheiden worden van de bladeren/bloemtoppen. Een veel voorkomende methode is met een zeef in vorm van een centrifuge (polinator). Gedroogde bloemtoppen worden in de zeef gestopt waarna deze enkele uren ronddraait. Door het ronddraaien verkruimelen de droge bloemtoppen en laat de fijne zeef alleen de kleine harskristallen door. Deze harskristallen worden opgevangen in een bak die zich onder de zeef bevindt.
In principe is het poeder dat overblijft al klaar om te roken. Omdat dit poeder niet makkelijk te vervoeren, verwerken en roken is wordt het vaak samengeperst. Zo blijft er uiteindelijk een blokje echte hasjiesj over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over verschillende dingen en jouw verhaal klopt niet.

Marihuana (of wiet, van het Engelse weed = 'onkruid') en hasjiesj (of hasj) zijn bewustzijnsveranderende middelen, die ook een licht verdovende werking kunnen hebben.
Zij zijn beide producten van één en dezelfde plant. Hasjiesj is de hars van de plant en die hars kan variëren van bijna vloeibaar en olieachtig tot zeer hard.

Marihuana, de wiet dus, bestaat uit de bloemtoppen (of liever zaaddoosjes) van deze plant, althans -bij voorkeur- van de vrouwelijke, onbevruchte plant.

Hier vind je meer informatie:

http://www.wiet-zaden.nl/hash-en-wiet.htm