Hoeveel gram wiet mag je hebben als je een plant hebt?

Hoeveel gram wiet mag je thuis hebben als je een wiet plant hebt?

Want zover ik weet mag je 5 gram hebben maar van een plant kan wel 200 gram afkomen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Hier staat dat je helemaal geen wietplant mag hebben: https://www.vraaghetdepolitie.nl/drank-en-drugs/drugs-en-straffen/hoeveel-wietplanten-mag-ik-hebben.html
Je mag wel 5 gram wiet in je bezit hebben maar het dus niet kweken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het hangt af van de plant, als de behandeling goed is, kan deze 50gr bereiken
Pieterke
4 jaar geleden
Toevoeging op mijn eerdere reactie: Het wordt oogluikend toegestaan 5 gram wiet in je bezit te hebben maar officieel mag het niet.

Antwoorden (1)

Je mag 0 gram wiet in huis hebben, dat is ongeacht of je wel of niet een wietplant in huis hebt.
Heb je minder dan 5 gram, dan wordt dit vaak niet vervolgd.
Heb je minder dan 5 planten, dan wordt dit vaak niet vervolgd.

https://www.politie.nl/themas/drugs.html#alinea-title-mag-ik-thuis-hennepplanten-telen
Mag ik thuis hennepplanten telen?
Nee. Het is niet toegestaan om thuis hennepplanten te telen. Bij vijf planten of minder wordt over het algemeen aangenomen dat er geen sprake is van winstbejag of professioneel kweken en handelen. Bezit u niet meer dan vijf gram hasj of marihuana, of niet meer dan vijf hennepplanten, dan neemt de politie de drugs en planten in beslag. Meestal vindt er geen strafvervolging plaats.