Hoelang voordat wiet uit je lichaam is en je weer normaal kan drinken zonder het effect van wiet?

Ik ga ergens deze maand met wat vrienden een weekend weg en er is dan ook wiet en alcohol en mij lijkt wiet en alcohol samen niet zo'n chill idee dus wou ik weten hoe vroeg ik van te voren zou moeten smoken voordat ik in de avond zou kunnen drinken
En krijg je het effect van drinken en smoken alleen als je echt high/ stoned of ook als je dat niet meer bent
Want wiet blijft wel een paar maanden in je lichaam zitten

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Bij roken komt de THC via de longblaasjes in het bloed terecht en worden de effecten na enige minuten voelbaar. Bij eten wordt de THC via de darmen in het bloed opgenomen. De effecten voel je dan na 1 tot 2 uur. Bij eten zijn de effecten heftiger dan bij roken en ze houden langer aan.
Na opname wordt THC opgeslagen in het vetweefsel. Vanuit het vetweefsel wordt het weer heel langzaam afgegeven aan het bloed. Dit gebeurt in zulke kleine hoeveelheden dat je de effecten niet voelt. De lever breekt de THC af. De afbraak producten worden via de nieren door de urine afgescheiden. Bij eenmalig gebruik kan cannabis tot 5 dagen in de urine gevonden worden.
Dus ik zou zeggen: "Bezint eer ge begint"