hoelang is canabis aantoonbaar in speeksel?

op internet lees ik op veel sites dat canabis na 4 tot 6 uur niet meer aantoonbaar is in het speeksel. nu heb ik laatst een speeksel test gehad en zeiden de 2 agenten dat ik geluk had en het een twijfel geval was. daarvoor had ik ongeveer 24 uur niet geblowd.
nu vraag ik mij af, stel ik krijg morgen een thc test test ik dan positief?
en zo ja hoelang moet ik niet blowen om niet positief te testen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je al een poos dagelijks blowt kan het zelfs TOT 3 weken aantoonbaar zijn in speeksel en zelfs tot 3 maanden in bloed.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thc stapelt en het lichaam slaat het op in vetweefsel
fremar
4 jaar geleden
Het verschilt per drug hoe lang deze aantoonbaar is in het lichaam. Dit is ook afhankelijk van de mate van gebruik. Als een drug regelmatig en intensief gebruikt wordt kan het een stuk langer duren voordat het uit het uit lichaam verdwenen is. Ook is de fysieke gesteldheid van de persoon van invloed. Het metabolisme kan per persoon verschillen wat er voor zorgt dat een drug bij de ene sneller uit het lichaam is dan bij de ander. Het vetpercentage speelt bijvoorbeeld bij o.a. cannabis een belangrijke rol.

Antwoorden (1)

Voor de verschillende drugs gelden de volgende waarden:
Aantoonbaarheid in SPEEKSEL
Cocaïne, van 15 minuten tot 24 uur
Amfetamine, van 15 minuten tot 48 uur
Cannabis (THC), van 15 minuten tot 14 uur
Opiaten, van 1 uur tot enkele dagen
Methadon, tot 40 uur
XTC/ MDMA, tot 72 uur