Hoeveel mensen stoppen ook echt met roken dankzij Stoptober?

Antirookcampagne. Zijn hier cijfers van bekend? En hoe staat dit in verhouding met "goede voornemens per 1 januari" om te stoppen met roken

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

70% van de Stoptober deelnemers heeft Stoptober volgehouden en niet gerookt. Uiteindelijk stopt 35% van de deelnemers definitief.
Dit komt neer op ongeveer 20.000 rokers per jaar.

Vergeleken met ‘goede voornemens’ tijdens nieuwjaar: slechts 12% van degenen die stoppen met roken houdt het vol, blijkt uit cijfers van Stichting Volksgezondheid en Roken.