is wiet halal?

Mijn vriend zei tegen me dat het niet halal was, en ik wil niet ontrouw zijn aan Allah.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
18.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het zijn drugs, en drugs en alcohol mag toch niet?
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee, wiet is haram.

Antwoorden (1)

Het hangt van het doel van het gebruik af.
Alle drugs die men dronken maakt, is haram. Drugssoorten als wiet en opium zijn dus niet halal.
Het is echter wel toegestaan om deze middelen te gebruiken voor de behandeling van ziektes. Dit kan alleen gebeuren met de toestemming van een gespecialiseerde arts.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ (via de arts en dan met mate)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5919