Waarom gebruiken mensen drugs?

Toch best wel dom vind ik. Je weet dat het slecht voor je is en het kost een kapitaal (net als roken, maar dan nog slechter en duurder) En toch beginnen er heel veel mee. Ook al wordt je nog zo gewaarschuwd en is het zeer verslavend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je rookt toch zelf ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen die roken weten zelf ook wel dat het dom is, neemt niet weg dat ze zich kunnen afvragen waarom ze het in godsnaam doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rook...
En het kan nog veel erger.
Dat is een schrale troost..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag +

Het beste antwoord

Drugs zijn een heel goed middel om te ontspannen... Maar voor alles geldt je moet er wel verstand van hebben... Zetten ze jou voorin een vliegend vliegtuig in de cockpit, dan is er alle kans dat je de kist niet in zijn geheel aan de grond zet... Je moet eerst alles grondig bestuderen voordat je ermee om kunt gaan... Dat is duidelijk toch?

Zo ook met drugs, die zijn niet slecht alleen er is grote kans dat iemand er niet goed mee omgaat, en dat is jammer... Maar als je net zo opgeleid bent als een piloot om te vliegen, dan kan het geen kwaad...

Vooral zijn drugs goed om totaal te kunnen ontspannen... Mentaal zo wel als fysiek, EN als je precies weet wat je doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

lekker rust, afleiding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om niet aan hun problemen te hoeven denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd zeer verslavend.!
Vooral hard drugs.
Waarom ze mee beginnen is eigenlijk voor mij ook raadsel.
Ik zelf heb ook zwaar 5 jaar gebruik van coké gemaakt elk dag grammetje of 2 soms wel 3.
Waarom.
Het ging eerst om te bijhoren. Daarna raak je verslaafd aan.
En dan denk je dat je niet zonder kan...
En ga je maar door met gebruiken.
1 dag niet gebruik
Voel je je heel slecht heb nergens zin in.
Je wordt depressief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nu? gebruik je nog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee gelukkig niet.!
Ben al bijna 3 jaar clain...
Maar heb wel zwaar gehad hoor met afkicken. Puh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eerlijk dat je dat zegt.
Ben ook wel benieuwd of het nu is afgelopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar.
Volhouden ook he!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jA ZEkeR
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap hoor van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gozer op je afbeelding kon er ook wel wat van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha zeker
Weet je de film blow van hem nog.
Was echt vet.
Met al die pallets geld in huis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eerlijk antwoord van jou +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Voor je eerlijke antwoord en +1 voor je wilskracht om ermee te stoppen. O shit, ik kan maar één punt geven.
Drugsgebruikers willen zich even van de realiteit afzetten. Als ze drugs gebruiken is alles even helemaal anders. Je ziet het even helemaal uit een ander perspectief. Mensen die verslaaft raken vinden de wereld zoals ze die zien met drugs op, veel mooier dan de nuchtere wereld. En daarom blijven ze gebruiken totdat ze de realiteit nooit meer onder ogen willen komen. En dan is het vaak al te laat en blijft hij gebruiken totdat hij erbij neervalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar soms kunnen ze er wel van afkomen en zullen ze iedereen afraden om het ook maar te proberen.
De mensen die voor het eerst drugs gebruiken doen dit meestal uit nieuwsgierigheid. Of uit meeloopgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig heb ik geen ervaring met harddrugs, wel heb ik een tijdje gehad dat ik blowde maar dan nog niet veel. 1 in de week. Het was gewoon ontspannend. Ik had lol op een manier die ik nuchter niet zou hebben gehad. De reden dat ik m'n eerste joint rookte was ook om erbij te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wordt een drug gebruikt om voor de realiteit te vluchten. Een moment om even niet de verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor je rot voelen. Even 'goed' voelen om de pijn te vergeten.
En, niet te vergeten, om er bij te willen (moeten) horen.

Helaas, nadat de roes 'opgelost' is, is het probleem niet opgelost. Maar drukt des te zwaarder op de mens schouders.

Ik dacht dat drank en werk (hier ook een drug) mij de zware momenten van het leven kon doen vergeten. Helaas. Ik heb mijn lesje ervan moeten leren om tot dit inzicht te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het eerst drugs gebruiken is meestal om mee te doen, of om stoer te doen en vanwege de spanning omdat het eigenlijk niet mag.
De zogenaamde partydrugs worden gebruikt om een beleving heftiger te maken. Dit soort drugs heeft een werking die een extatische sfeer geven. Door één zo'n beleving is men geneigd om hiermee door te gaan. De waarschuwingen tellen amper meer mee als de groep waarin je je bevindt dit als normaal ziet. Dus je omgeving heeft grote invloed hierop, vooral vrienden.

De bewustzijnveranderende drugs worden voornamelijk gebruikt door mensen die problemen willen vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf heb wel eens drugs gebruikt uit nieuwsgierigheid.
Ik wilde gewoon graag weten wat het effect zou zijn van een blowtje. Dat is me niet slecht bevallen, en zodoende heb ik vaker een blowtje gerookt.

Vaak begint het ook uit nieuwsgierigheid en stoer doen.
En als het effect van de roes bevalt, ga het steeds vaker doen. Mijn ex-buurman rookte elke dag een joint, omdat hij de stress van zijn gezin niet aankon. En in een roesje lukte dat wel. Dus die gebruikte drugs om te vluchten voor de realiteit.
Je kan het makkelijk vergelijken met je eigen stomdronken zuipen. Dat is ook duur en slecht voor je. Maar er zijn er genoeg die het doen. Om stoer te zijn en voor de roes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mensen de werkelijkheid niet aan kunnen of willen die juist willen ontvluchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zoisdat;

Ik denk dat mensen, net zoals bij de meeste genotsmiddelen, eraan beginnen uit nieuwsgierigheid en ook sociale dwang. Als het dan (niet eens altijd bij de eerste keer) echt zo lekker blijkt zullen velen het middel nog eens gebruiken en sommigen uiteindelijk verslaafd raken. Maar aan met name het gebruik van wiet, alcohol en nicotine kun je zien dat gebruik zonder verslaving toch ook mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige voor de lol
sommige problemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Argumenten om met drugs te beginnen: Spanning, stoer doen, nieuwsgierigheid, erbij willen horen.
Volgens mij de zelfde argumnenten als waarom mensen beginnen met roken.
Waarom mensen drugs blijven gebruiken is mij niet duidelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het af en toe gebruikt kan het gewoon lekker zijn ter ontspanning. als je het TE veel gebruikt is het niet goed voor je.. maar goed.. dat is alles waar TE voor staat.