ik ben bezig met stoppen met roken, maar heb net 1 sigaret gerookt, betekend dat dat ik opnieuw door het afkick proces ga omdat ik er nog in zit?

ik ben nu 4 dagen gestopt, en heb verder geen moeite gehad met stoppen. vandaag liep de stres op werk zo hoog op dat ik toch een sigaret heb gerookt... betekend dat dat ik helemaal opnieuw door het afkick proces ga omdat ik er nog in zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

"...betekent dat dat ik helemaal opnieuw door het afkick proces ga omdat ik er nog in zit?"

Ja je zit er nog middenin, je bent krap 4 dagen bezig met wennen aan niet-roken. je begint weer opnieuw omdat je brein weer aan gaat geven dat er behoefte is aan bepaalde stofjes.

Of je nou veel rookte of weinig, het kan je lichaam nog niet uit zijn, je gewoonten zijn ook nog niet doorbroken. Iets anders in de hand dan een sigaret, pak een balletje of een pen... iets om vast te houden. Dat helpt ook, is een begin.

Als je een zware roker bent , pakje per dag of meer , dan betekent het dat je weer op 0 staat oftewel aan het begin.
Als je geen moeite gehad hebt met stoppen, klinkt heel goed. Echter wel nu de stress opliep teruggrijpt naar een sigaret, dat zegt genoeg, je zit nog midden in het afkickproces. Het is je niet gelukt eraf te blijven.

"...betekent dat dat ik helemaal opnieuw door het afkick proces ga omdat ik er nog in zit?" Ja je zit er nog middenin, je begint weer opnieuw omdat je lichaam/brein weer aan gaat geven dat er behoefte is aan bepaalde stofjes.

Hou vol, beste MultiDutch, vergeet het liever en als je eindelijk helemaal niet meer rookt, zal je heel blij zijn!