Welke click-sigaretten zijn het lekkerst?

Ik rook nu al een tijdje marlboro light, maar heb gehoord dat je het beste kan afkicken met click. De verkoop gaat eruit dus wil ik wat inkopen doen, maar welk merk is het beste?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik rook camel click. Maar vergeet het maar. Click sigaretten mogen niet meer geproduceerd worden. Dus op = op. De voorraden die er nog zijn mogen op verkocht worden en dan is het over met de click sigaretten. Sowieso vanaf mei volgend jaar, want dan mogen ze ook niet meer verkocht worden.
Ritsuka
7 jaar geleden
Hoe kun je afkicken als het lekker is?
Erna55
7 jaar geleden
Wie vertelt je dat je het best kunt afkicken met de click ?
Welke gedachte zit daarachter ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55 Iemand op vakantie zei dat je snel van click naar kaugom kan gaan omdat het dan al meer om menthol gaat in je hoofd wat je dan nodig hebt

Antwoorden (1)

Voor mij persoonlijk menthol, omdat ik niet van zoetige en fruitige smaakjes houd, maar elke jij het lekkerst vindt is een kwestie van smaak. Maar je hebt er weinig aan, want ze zijn inmiddels al een tijdje verboden om te produceren en mogen sinds mei 2017 ook niet meer verkocht worden. Ze zijn dan ook steeds lastiger te vinden.

Om af te kicken zijn ze overigens nutteloos; eerder maken ze roken NOG lekkerder en dus aantrekkelijker. Wat je af moet leren als je wilt stoppen met roken is de gewoonte er eentje op te steken. Nicotinebehoefte afbouwen is één ding, dat kan binnen een week of twee door "cold turkey" vol te houden of met elektrische sigaretten met dalend nicotinegehalte of andere nicotinevervangers de lichamelijke afhankelijkheid te reduceren, maar daarná begint het echte stoppen pas.

Als het namelijk een kwestie was van alleen nicotine, waren nicotinevervangers een wondermidddel en iedereen weet dat het dat niet is. En met die gewoonte , het hele rook-ritueel en het vasthouden en inhaleren etc, is het moeilijkst te breken. En de enige manier om dat te doen is zoals ALLE gewoontes die we willen veranderen : gewoon doen, dan wordt het vanzelf routine. Of in dit geval : gewoon laten dus.

De eerste keren zal dat een wat onrustig, onwennig gevoel geven, dat in het begin met elk "trekmoment" wat zal toenemen, maar daarna ook weer afnemen. (Tenzij je aan die dwang gehoor geeft en iets, wat dan ook, in je mond steekt - dan duurt het langer ;-) . Daarom is het handig EERST de nicotinebehoefte af te bouwen (en pas vooral met kauwgom op dat je hem niet OPbouwt !!!) , zodat je jezelf niet stiekem kunt vertellen dat je nicotine nodig hebt. Het werkt natuurlijk alleen maar als je echt gemotiveerd bent.

Maar de ene sigaret door de andere vervangen, of het een rookproduct voor het andere, heeft nog nooit iemand spontaan doen stoppen met roken. Clicksigaretten al zeker niet.