Hoe is men erachter gekomen dat wiet te roken is ?

nou lijkt me raar dat ze veldje per ongeluk in de fik staken en dan dachte van WAUW XD

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Ik denk door gewoon te proberen XD, van dat veldje lijkt me een beetje te veel fantasie maar hte zou kunnen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door het te proberen!!

De hennepplant vervult al eeuwenlang vele functies. Het is in al die eeuwen gebruikt als medicijn, als middel in religieuze ceremonies, als grondstof voor textiel en als drug. De hennepplant komt oorspronkelijk uit Azië.

Meer dan 4000 jaar geleden was hennep al bekend bij de chinezen.
In 2737 voor Christus werd het beschreven in Chinese medische geschriften.
In India werd het gebruikt in religieuze ceremonies.
In de Romeinse tijd kregen gasten na de maaltijd hennepkoekjes aangeboden.
De Engelsen gebruikten het niet als drug maar als grondstof voor textiel en touw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leuk Javier Guzman... '-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ongeveer alles wel eens is geprobeerd te roken. Lavendel, paddestoelen, boomschors, gras....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste stimulerende middelen zijn voor het eerst geprobeerd door mensen in grote afzondering, m.n. gevangenschap. Verveling speelde daarbij een rol, net als vluchtgedrag. Lijmsnuiven is het enige in de recente geschiedenis gedocumenteerde voorbeeld van straatjongens die feitelijk in gevangenschap leefden: afgezonderd en uitgespuugd door de maatschappij, vluchtend voor het keiharde straatleven...

Overigens, wetenswaardigheidje: de eerste die vervolgens vrolijk met een sigaret op straat ging lopen roken, "kijk mij eens stoer zijn", werd terstond ook weer het gevang ingegooid:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We proberen van alles... Wiet, Thee, bananen...

Waarom zijn we melk van een koe gaan drinken? Is er iemand geweest die aan de uiers van een koe heeft liggen lurken?

Mensen proberen steeds weer andere gekke dingen om de realiteit te ontsnappen.