Mag je in een auto waterpijp roken?

Ik vroeg me af of je in de auto een waterpijp mag roken of niet? Bijvoorbeeld als bijrijder in de auto?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Ja, dat mag. Als je er maar geen drugs in rookt. Anders heb je te maken met een overtreding van de opiumwet. Bovendien. Zou de bestuurder in dat geval de rook ook in ademen, waardoor hij te maken kan krijgen met overtreding van artikel 8 Wegenverkeerswet ( rijden onder invloed van drugs).

Los daar van is het natuurlijk tamelijk belachelijk om waterpijp te gaan roken in een rijdende auto.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol
Poet
10 jaar geleden
Tamelijk belachelijke dingen doen is vaak wel leuk
Dat mag indien het geen het geen verboden middelen betreft en indien er veilig gereden wordt. Dus:

* De bestuurder mag niet onder invloed van drugs raken
* Hij / zij moet goed zicht op de omgeving houden
* Iedereen moet netjes de gordel aan
* Er mogen geen gevaarlijk uitstekende delen uit de auto hangen