Het kan helpen, je kunt hem namelijk met nicotine gebruiken. Daardoor krijg je dus niet een tekort aan nicotine. En is het afkicken van de echte sigaret minder moeilijk.
Maar de stap van roken naar de elektrische sigaret is minder groot dan van roken en niet roken.
Dus ik denk dat de stap van e-sigaret naar weer echt roken ook sneller gemaakt wordt.
Ik ben een jaar geleden succesvol gestopt met roken, gewoon in 1 keer. Al je rokerij weggooien en zorgen dat je er niet weer bij kan. Als je het dan de eerste 3 dagen volhoud is dat een extra motivatie om te blijven stoppen, want anders zouden die 3 stress dagen voor niets zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Er zijn elektronische sigaretten mét, maar ook zonder nicotine te koop....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon stoppen! electrische sigaret is wel beter! maar geen optie om met je slechte gewoonte te stoppen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Voor iemand die vooral rookt uit gewoonte kan het helpen. Als iemand lichamelijk verslaafd is, zal diegene toch de nicotine missen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Er zijn elektronische sigaretten mét, maar ook zonder nicotine te koop....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha. Als het met nicotine is, zie ik niet wat dan de winst is.
Pieter2011
10 jaar geleden
Die nicotinevullingen zijn in verschillende sterktes verkrijgbaar, zodat je 'je verslaving' langzaam kan afbouwen: http://www.esmoking.nl/infosigaret
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op die manier. Heb ik ook weer wat geleerd.
Elektrische sigaretten en e-Liquids zijn geen geneesmiddel maar kunnen wel een zeer effectief hulpmiddel zijn om te stoppen met roken. Om succesvol te stoppen met roken moet u de behoeft aan nicotine kunnen weerstaan en de gewoonte van het opsteken van een sigaret kunnen doorbreken. Bij deze twee obstakels kan een elektrische sigaret zeer goed helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elektronische sigaretten, een zogenaamd gezondere variant van 'normale' rookwaren, zijn toch geen gezondere optie om te stoppen met deze uiterst ongezonde gewoonte. Deze schaden namelijk onmiddellijk na het gebruik de longen.
Wetenschappers vreesden al langer dat e-sigaretten veranderingen aan de longen kunnen veroorzaken, ondanks het feit dat ze als een gezonder alternatief beschouwd worden voor normale sigaretten. In België kun je geen elektronische sigaretten in de winkel kopen, maar je kan deze wel via het internet bestellen of in een ander land op vakantie kopen. Het gebruik ervan is wel legaal. In het Verenigd Koninkrijk zouden ongeveer 650.000 rokers dit middel gebruiken om te stoppen met roken.
Gevaarlijke stoffen
Het toestel zou werken doordat dit mensen het gevoel geeft dat ze een 'normale' sigaret roken door nicotine vrij te maken. Maar deze sigaretten worden niet gecontroleerd of ze voldoen aan bepaalde veiligheidsvoorwaarden. Sommige varianten zouden veel nicotine bevatten, dit is het verslavende bestanddeel in sigaretten dat met kanker in verband wordt gebracht. Er is ook bewijs dat sommige 'toestellen' giftige bestanddelen bevatten.
Weerstand
Een nieuwe studie, die werd voorgesteld op het European Respiratory Society's Annual Congress in Wenen zorgt ervoor dat de bezorgdheid omtrent de e-sigaret enkel toeneemt. Wetenschappers aan de universiteit van Athene bestudeerden 8 mensen die nog nooit eerder gerookt hadden, 24 rokers, 11 mensen met een normale longfunctie en 13 mensen met een chronsiche ziekte aan de longen. Ze gebruikten allemaal gedurende 10 minuten een sigaret voordat de weerstand in hun luchtpijp werd gemeten. Bij niet-rokers nam dit van gemiddeld 182 procent naar 206 procent toe. Bij rokers met een normale longfunctie was er een stijging van 176 procent naar 220 procent.
Professor Christina Gratziou: "De stijging van weerstand in de luchtpijp suggereert dat e-sigaretten onmiddellijke schade kunnen veroorzaken na het gebruik. We raden mensen aan om te stoppen met roken door andere methoden te gebruiken eerder dan te vertrouwen op e-sigaretten."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een e-sigaret helpt wel degelijk bij het stoppen met roken, hier komt ook nog eens bij dat het wetenschappelijk is aangetoond dat de e-sigaret een minder ongezond alternatief is.