Kan je van wiet stemmingswisselingen krijgen?

Als je wiet hebt gebruikt of vaak gebruikt kan je dan last hebben van stemmingswisselingen ?

Toegevoegd na 57 seconden:
Dat je dan bijvoorbeeld het ene moment heel blij bent en daarna verdrietig of boos

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer je het rookt of daarna dus als je dag(en) verder bent zegmaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit

Antwoorden (7)

Van wiet kun je soms niet praten.Als je langere tijd met wiet te maken hebt, kun je minder makkelijk praten. denk maar 's aan Barrie van NewKids
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niets met stemmingen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt lang niet altijd hoor. Ik ken iemand die me de oren van de kop lult als hij geblowd heeft.
Blowen heeft op ieder mens een andere uitwerking.
Niet als je onder invloed bent.
Wiet zorgt ervoor dat je je gevoelens onderdrukt.

Op lange termijn zal dit wel kunnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit kan, je emotionele systeem kan 'ontregeld' raken. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar als je het idee hebt dat het bij jou wel zo is, dan kun je maar beter voorzichtig aan doen met wiet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt het omdat ik al 5 dagen achter mekaar geblowt heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik echt even niet meer blowen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een periode "teveel" blowt (met name wiet) kan je achtervolgingswaanzin of paniekaanvallen krijgen, in een psychose raken, of agressief worden en vooral stemmingswisselingen krijgen. Deze wisselingen zijn vaak voortekens en voorlopers van psychoses. Ik zou gewoon lekker stoppen met blowen RapLive.....en kan je dit nou echt niet, hou dan op met die wiet, en stap dan over op spacecakejes of hash.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inkie: eten is nog moeilijker te doseren, dus vaak nog verraderlijker.
Nou en of.

Het is de reden dat ik 10 jaar geleden gestopt ben met blowen.
Het ging jaren prima, maar op een gegeven moment veranderde dat: Enorme stemmingswisselelingen, van slappe lach naar diep verdriet, van angstaanvallen naar boosheid.

Blowen heeft op ieder mens een bepaalde uitwerking: Vele mensen raken ontspannen en hebben verder geen problemen.
Anderen worden stil en teruggetrokken, weer anderen krijgen vreetbuien, worden paranoide, worden verdrietig, worden onbereikbaar, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je merkt dat blowen voor jou hoofzakelijk een negatieve uitwerking heeft, probeer dan te stoppen.
Want dan weegt de lol niet meer op tegen de nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respect ;-) Goed en duidelijk..... ;-) dikke +
Volgens mijn informatie versterkt (overdrijft) wiet de emoties die er al waren. Dat kan lijken op stemmingswisselingen.
Verder zijn vrij veel mensen (ongeveer 1 op de 6, meen ik) gevoelig voor psychose als gevolg van wiet. En dan ben je echt in de aap gelogeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jarenlang geblowd. Ik stond er mee op en ging er mee naar bed. Uiteindelijk heeft het mijn kortetermijngeheugen flink aangetast, heb ik er (meer dan ik al had) paniekaanvallen en angsten door gekregen, stemmingswisselingen en bijna een psychose. Maar dat is ook omdat ik naast het blowen ook aan de anti-depressiva zit/zat en dat is gewoon een hele stomme actie van mij geweest. Om over de lichamelijke gevolgen maar te spreken: ik had vaak bronchitis en op het laatst vlak voor ik stopte, een flinke longontsteking.

Maar de 1 kan er beter tegen dan de ander. Toch is het bewezen dat het de chemische processen in de hersenen verstoort, waardoor de emoties niet goed meer gestuurd kunnen worden.

Hieronder een wellicht interessante link:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/31970-het-schadelijke-effect-van-blowen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord hoor +
Boodschappen worden vervoerd door middel van elektrische impulsen en steken de synopsis over (het gat tussen zenuwcellen). Dit wordt mogelijk gemaakt door neurotransmitters. Elke neurotransmitter molecule heeft een eigen vorm die past in de ontvanger van de volgende cel; zoals een sleutel die in een slot past.

THC (werkzame stof in wiet) imiteert oa de neurotransmitter anandamide. Daardoor verandert de werking van de hersenen. Je kunt daardoor last krijgen van stemmingswisselingen. Dit kan zowel voorkomen als je onder invloed bent, maar ook als je nuchter bent. Dat komt doordat het enige tijd duurt voordat THC wordt afgebroken. Als je vaak wiet rookt, dan is er te weinig tijd om de THC af te breken en stapelt het THC gehalte in je lichaam (en je brein) zich steeds verder op. Dit verklaart waarom mensen soms eerst helemaal geen last hebben van stemmingswisselingen en daar van het ene op het andere moment wel last van krijgen. Heb jij er last van, dan doe je er goed aan om minimaal twee maanden helemaal te stoppen met wiet roken. Als je dat je niet lukt, kun je er hulp bij krijgen.