Wat te doen tegen opgezwollen tandvlees?

ik heb al een tijdje gezwollen tandvlees en weet niet goed wat ik moet doen. de tandarts gaf aan dat ik moet ragen en poetsen.
dit doe ik ook maar het is nog steeds niet weg

weet iemand wat ik kan doen of kent iemand producten die hiertegen helpen ?

2 jaar geleden
in: Gebit
1.6K

Antwoorden (2)

Wat je kunt doen:
- de betreffende plek goed (blijven) schoonmaken, ook al doet het pijn
- wat mij hielp: spoelen met Oxyfresh. Het grote verschil met andere commerciële drogisterijmiddelen is dat Oxyfresh mondwater géén schadelijke ingrediënten bevat. Andere spoelmiddelen bevatten vaak bestanddelen zoals sodium lauryl sulfaat, alcohol, chloorhexidine of peroxide die ervoor zorgen dat de mond uitdroogt en orale ongemakken veroorzaken zoals aften, monddroogheid, ontstoken tandvlees en verkleuring van de tanden.
- gezond eten: ongezond eten blijft een van de grootste oorzaken van een slechte mondhygiëne. Eet zo min mogelijk suikers en vermijd alcohol en koolzuurhoudende dranken. Deze voedingsmiddelen tasten je gebit namelijk aan. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je gezonder leeft en dat heeft positieve gevolgen voor je gebit en tandvlees.
- als je rookt: stoppen. Roken heeft twee nadelen als het gaat om tandvlees: rook van sigaretten irriteert je tandvlees en vertraagt het genezingsproces bij beschadigd tandvlees.
Zie ook je vorige vraag:
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/gebit/vraag/696606/opgezwollen-tandvlees/
Toegevoegd op 05 juni 2021 14:54: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Hi! Ik had hier recentelijk ook last van en ik kwam dit blogartikel tegen wat mij enorm geholpen heeft!
Tip van mij: Poets vooral goed, het doet een beetje pijn, maar probeer er doorheen te poetsen. Beschadig niet je tandvlees natuurlijk!

Lees het volgende:
Een goede mondzorg is van belang om ontstoken tandvlees te voorkomen. Daarbij zijn er ook diverse huismiddeltjes die helpen om een tandvleesontsteking in een vroeg stadium te bestrijden.

Zeezoutoplossing
Doe ½ theelepel zout in een glas warm water. Spoel hiermee circa 30 seconden de mond en spuug het daarna uit. Door dit meerdere keren per dag te herhalen, vooral na maaltijden wordt de ontsteking door de zoutoplossing schoongespoeld.

Cranberry sap
Drink dagelijks 4 glazen ongezoete cranberry sap, hierdoor wordt voorkomen dat bacteriën zich niet aan tanden of kiezen hechten.

Rauwe groente
Eet dagelijks 3 tot 4 stuks rauwe groentes zoals selderij en wortel om kiezen en tanden te helpen reinigen. Ook stimuleert dit de bloedcirculatie.
een jaar geleden