Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal als een kies 7 uur na het vullen nog pijn doet?

7 uur geleden ben ik naar de tandarts geweest een is er een kies bij mij gevuld nu na zo veel uur nog steed pijn, het is geen warm/koud of iets dergelijks, maar Okaal eet ik of drink ik niet toch pijn. Mij vraag is gaat het weg, hoort het eigenlijk zo ( had eerder ook al een kies gevuld maar nooit zo pijn gehad)

3 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Is normaal, ik had laatst ongeveer een week last
annaelizabeth
3 jaar geleden
Ja! Ik had een week last daar van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gedurende 1 tot 2 weken na het vullen is het mogelijk dat uw tand of kies gevoelig is. Bij een groot gat kan deze periode 4 tot 6 weken duren. Boren geeft namelijk een reactie in de tandzenuw, die tijd nodig heeft om daarvan te genezen.

De gevoeligheid van tanden en kiezen na het vullen ontstaat in sommige gevallen doordat het witte vulmateriaal bij het hard worden krimpt. Het materiaal trekt de wanden van het gaatje in de tand naar elkaar toe, waardoor er spanning opbouwt. Dit leidt tot irritatie van de tandzenuw. Doorgaans nemen de klachten in de loop van de tijd vanzelf af.

Om de gevoeligheid te onderdrukken kunt u een pijnstiller nemen. Blijft de pijn aanhouden, neem dan contact op met de tandartspraktijk.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding