Pijnlijk tandvlees en wat te doen?

Ik heb sinds een weekje last van mijn tandvlees. Het is roder en bloedt tijdens het poetsen. Mijn ortho/ tandarts zegt dat het over moet gaan, we zijn echter nu twee dagen verder en ik zie geen verschil. Tijdens het poetsen doet het pijn en bloedt het erg snel. De een zegt poets stevig en hard, de ander zegt poets rustig. Ik poets met de zachtste borstel, gebruik zendium tandpasta en spoel mijn mond 2 a 3 keer per dag met mondwater. Mijn tandvlees is nu meer over mijn tanden gaan groeien en het ziet er niet recht uit. Ik heb een beugel dus kan het minder goed reinigen. Het tandvlees is dus wat dikker , groeit over mijn tanden en er zijn wat rode bultjes/wondjes van het poetsen, het is echter niet veel roder. Het doet afgezien van het poetsen geen pijn. Weet iemand wat dit is en wat ik het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (3)

Toen ik zelf een beugel had, heb ik daar ook last van gehad. Ontstoken tandvlees.

Ik kreeg toen te horen dat het het beste was als je goed met electrische tandenborstel poetst, flost en met zo'n rager goed tussen je beugel.

Je moet je wel door het bloeden en de pijn zetten en het twee keer per dag doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en het binnenkort over is!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Poets met Paradotax tandpasta. In eerste instantie vies, maar werkt perfect. Wel degene tegen tandvleesproblemen
SimonV
6 jaar geleden
Gebruik vooral ragers of tandenstokers.
Flossen wordt weinig meer geadviseerd. Het heeft te weinig effect.
Het is een veel voorkomende probleem van het zwellen van tandvlees als u een bleugel heb.
Het beste te doen is een electrische tandenborstel gebruiken. Ik denk dat u het moelijk vindt om uw tanden handmatig te poetsen door beugel.
Spoel uw mond regelmatig en na het eten. Gebruik een mondwater voorgeschreven door uw tandarts.
Kijk even naar de video: https://www.youtube.com/watch?v=0l1Z-qU6dtI
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben net 2 weekjes van mijn beugel af, en had heel erg pijnlijk tandvlees, maar alleen met poetsen. mijn tandarts zei dat het ontstoken was, en dat het binnen 5 dagen ongeveer wel over zou zijn. nou, ik heb nou nog steeds last van mijn tandvlees, het gaat wel een beetje beter, maar het bloed nog steeds redelijk erg, en ik poets met een tandenpasta van zendium, en een zachte tandenborstel van oral-B, en sinds ik het zo gebruik gaat het wel beter, je zou ook met kamillethee of 3 lepels water een een lepel zout kunnen spoelen, door de dag heen, en dat werkt echt supergoed. vooral de zout is aan te raden. nou, hopelijk heb je er nog wat aan!