Tandarts heeft een wortelkanaalbehandeling niet goed laten uitvoeren, wat kan ik hieraan doen? Hem voor de rechtbank zetten is dat een optie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Hoezo niet goed uitgevoerd dan?
Erna55
7 jaar geleden
Ga naar de tandarts en vertel je klacht.
Ivana
7 jaar geleden
Je schrijft niet wat de tandarts er zelf van vindt, of je al lang patiënt bij hem bent en vroeger altijd tevreden was. Er gaat nog een hele lijst zaken vooraf aan "voor het gerecht slepen".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klacht indienen bij NMT of ANT, ligt eraan bij wie de tandarts is aangesloten. https://www.ant-tandartsen.nl/patienten/klacht-over-uw-tandarts/ De tandarts schijnt zelf de behandeling niet te hebben uitgevoerd, maar heeft doorverwezen. Dus eerst met uw tandarts een gesprek voeren.
Voor Vlaanderen geldt: Met klachten over zorgverstrekkers die niet in een ziekenhuis werken, bv tandartsen, kan men terecht bij de Federale Ombudsdienst ‘Rechten van de Patiënt’
http://www.health.belgium.be/nl/de-federale-ombudsdienst-rechten-van-de-patient
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit was mijn eerste keer bij de tandarts (ziekenhuis) en hij heeft mijn wortelkanaalbehandeling niet volledig uitgevoerd dit heb ik laten controleren bij een andere tandarts die een foto nam van mijn tand en vaststelde dat dit niet correct werd uitgevoerd ik heb de foto dan ook zelf bekeken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan dient u dit toch met de tandarts die de behandeling heeft uitgevoerd te bespreken. Wel typisch dat een tandarts een (negatieve) mening geeft over een reeds uitgevoerde behandeling van een collega.
http://www.ntvt.nl/artikel/122/1/het-welbevinden-van-tandartsen-na-een-klachtenprocedure
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De wortelkanaalbehandeling van een tand is de eenvoudigste. Het kan een half jaar duren voordat duidelijk de eerste verbeteringen te zien zijn en het kan wel enkele jaren duren voordat de ontsteking helemaal verdwenen is. De klachten verdwijnen over het algemeen wél binnen enkele weken tot maanden.
http://www.oelp.nl/behandelingen/wortelkanaalbehandeling/

Antwoorden (1)

De NMT (de organisatie van tandartsen) heeft een klachtenregeling en klachtencommissie. Mocht daar niets uitkomen, dan kun je naar het medisch tuchtcollege.

Tip: Maak je klacht helder en concreet, wees zakelijk, en maak je brieven etc niet te lang.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ helemaal goed, houd een klacht zakelijk.