Hoe kan je voorkomen dat je naar de mondhygienist moet?

Ik vind de mondhygienist erger dan de tandarts, dus vandaar (onaardige vrouw en pijnlijk) Ik moest er een keer heen omdat ik tandsteen had geloof ik. Als ik dan weer thuis ben hou ik me voor dat ik mijn gebit SUPERGOED ga verzorgen maar na een paar maanden verwatert dit altijd weer een beetje. Ik poets natuurlijk wel 2/3 keer per dag maar het extra schoonmaken laat ik er dan bij zitten (ragertje en flossen enzo). Er zal dus denk ik wel weer wat tandsteen zitten (kan ik zelf niet zien). Kan ik deze achterstand zelf weer inhalen? Door goed overal langs te gaan? Of heeft dat geen zin omdat ik het al heel lang niet meer gedaan heb. Sorry als het vaag is. Ik wil gewoon niet meer naar dat mens toe XD

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Rieneke1
7 jaar geleden
Het staat je vrij om naar een ander te gaan, dus dat zou ik zeker doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een elektrische tandenborstel poetsen helpt ook beter tegen tandsteen dan met een handtandenborstel, de Philips sonicare bijvoorbeeld. Ragers zijn er in verschillende maten, net als flossdraad bestaat in verschillende diktes.
Een andere mondhygiënist zoeken lijkt mij ook een goed idee, zij/hij kan je de juiste producten adviseren en je leren ermee om te gaan. Het ragen en flossen kun je beter wel blijven doen, buiten dat het helpt tegen tandsteen zorgt het ook voor gezond tandvlees wat veel gebitsproblemen nu en in de toekomst voorkomt.
Z512099
7 jaar geleden
Poets je ekektrisch, zo ja pulseert die ook ? Dat zou het verschil kunnen maken om het tandsteen weg te houden.

Antwoorden (1)

Tja, dat kan je niet na een lange tijd alsnog verhelpen dus dat zal echt een mondhygiënist(e) moeten doen. De truc is dat je het tandsteen geen kans geeft om te gaan aankoeken, dus je moet gewoon braaf elke dag na het poetsen flossen of stoken.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar de mondhygienist kan dit toch ook na een lange tijd? Wat doet zij dan wat ik niet kan, bedoel ik. Mijn tanden staan zo dicht tegen elkaar dat er geen flosdraad tussen kan (legit)
Amadea
7 jaar geleden
Zij heeft van die speciale haakjes waarmee ze het kan wegkrabben. Dat kan iemand heus niet bij zichzelf doen...
Je zou wel op zoek kunnen gaan naar een tandarts die een fijnere (voorzichtiger te werk gaande) hygiënist ter beschikking heeft.
Rieneke1
7 jaar geleden
Amadea, je hoeft toch niet van tandarts te veranderen als je een andere mondhygiëniste wil?
Amadea
7 jaar geleden
Als die twee samenwerken zou dat misschien wel nodig kunnen zijn.
Rieneke1
7 jaar geleden
Ze hopen het wel, maar kunnen het niet afdwingen. Als je aangeeft dat je persee naar een ander wil moeten ze daaraan tegemoet komen zonder verder gezeur.