heb ik een overbeet?

veel kinderen zeggen dat ik een overbeet heb is dat zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
4.4K
Erna55
7 jaar geleden
Volgens http://www.menselijk-lichaam.com/tanden/orthodontische-en-operatieve-behandeling/
Heb je een ideale beet. ----Bij de ideale beet vallen de tanden van de bovenkaak enigszins over die van de onderkaak. De punten van de kiezen vallen in de groeven van de kies er tegenover. In de ideale kaak is plaats voor alle elementen. Ze verdringen elkaar niet, maar staan ook niet te ruim, gedraaid of gekanteld.--

Antwoorden (1)

Nee, je hebt geen overbeet. Dan staan de boventanden 5mm verder naar voren.
Dit is het meest normale gebit dat er bestaat.
Prachtig, trouwens.
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Strikt genomen kan je dit met deze foto niet goed beoordelen. Een vooraanzicht laat dat namelijk niet goed zien. Daarvoor is een foto nodig en-profile
Maar ik moet wel toegeven dat het voor mijn lekenoog er inderdaad goed uit ziet. @Vraagsteller,
Als je het zeker wil weten, gewoon even bij de volgende afspraak bij de tandarts navragen.