helpt het tegen gaatjes als je je kiezen laat sealen en kunnen ze je tanden ook sealen?

mijn man heeft regelmatig gaatjes en ik hoorde van een vriendin over sealen van kiezen maar vraag me af of het echt helpt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Sealen gebeurt vooral veel bij kinderen. Die hebben zulke diepe groeven in hun kiezen dat het handig is de "diepste dalen" wat op te vullen. Het is ook alleen de bovenkant waar een klein laagje op/in komt. Volgens mij kun je om die reden geen tanden sealen en helpt het dus ook niet tegen gaatjes aan de zijkant ed.
Ook nog belanglijk dat de seallaag blijkbaar slijt, wij moesten laatst de kiezen van onze zoon opnieuw laten doen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lekker geld verdienen voor die tandarts:) die groeven slijten niet uit, die blijven gewoon dicht gesealt, en ja die toplaag slijt ook wel. maar ja nimand die dat steeds opnieuw laat doen want daar zit niet echt het probleem:) ( eerder tussen de kiezen en die groeven maar die zijn tog dicht)

Andere antwoorden (1)

Meestal krijg je gaatjes doordat de conditie van het tandvlees te wensen over laat of dat het te ver is teruggetrokken door tandplaque.
Het lijkt me verstandiger wat geld uit te geven aan een goede mondhygiënist(e).