Hoe word je mond opengehouden onder narcose bij de kaakchirurg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
2.6K
ronron1212
9 jaar geleden
Je bent gewoon bij dus kun je je mond zelf open houden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Onder narcose staat er in de vraag @ronron1212
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook ingrepen die onder narcose worden gedaan, sommige op verzoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
weten jullie hoe die klemmen heten?

Het beste antwoord

Hoe je mond open gehouden wordt tijdens narcose :
Daar hebben ze hele handige klemmen voor.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben ze ook een naam? of is het gewoon 'klemmen'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn fantasie eens gebruikt: https://www.google.nl/search?q=kaakklem&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=nZMzVbuPAo_jaoXXgeAM&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=mondklem
Reddie
9 jaar geleden
Mondsperder, kaaksperder (in analogie van een wondsperder).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, alle 2 :)

Andere antwoorden (1)

Dat varieert in de aard van de behandelingen er zijn inderdaad een soort klemmen die je mond openhouden maar er wordt ook wel een vorm in je mond geplaatst met een gat erin waardoor geinstrumenteerd kan worden en tevens beademing ondersteund kan worden.
Dit hangt ook van het soort narcose af, een " roesje" vergt geen beademing maar bij gebruik van spierverslappers en volledige anesthesie moet je beademd worden omdat je dan zelf geen adem kunt halen. Het hangt dus van de ingreep af hoe je mond open gehouden wordt. Maak je echter geen zorgen, de kaakchirurg zorgt er voor dat je tanden niet beschadigd worden door de wijze waarop je mond opengehouden wordt!