Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tanden worden volgende week verbreed, wat moet ik me hierbij voorstellen en hoe lang duurt het?

-

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets bespreek je toch met je tandarts voordat je besluit tot zo'n ingreep?!
Ritsuka
9 jaar geleden
dat lijkt mij ook

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met kunststof, ook wel composiet genoemd, kunnen tanden worden verbreed. Wat gaat de tandarts dan doen:
- Stap 1. Hij/zij begint met het goed schoonmaken van de tanden.
- Stap 2. Na het schoonmaken brengt wordt een vloeistof aangebracht die het glazuur
van de tanden opruwt. Dat heet etsen en dit zorgt er voor dat de kunststof beter aan de tanden blijft plakken.
- Stap 3. De etsvloeistof wordt weggespoeld met water, en daarna worden de tanden heel goed droog geblazen.
- Stap 4. Om de kunststof aan de tanden te kunnen plakken wordt eerst een laag “lijm” aangebracht, ook wel bonding genoemd.
- Stap 5. Na het aanbrengen van de bonding schijnt de tandarts er met blauw licht
op, waardoor de hechtlaag sterk wordt.
- Stap 6. Nu kan de kunststof worden aangebracht. Laagje voor laagje worden de tanden aangevuld en de kunststof in de juiste vorm gemodelleerd.
- Stap 7. De kunststof wordt ook weer hard gemaakt met blauw licht.
- Stap 8. Tenslotte worden de tanden nog wat bijgeslijpt en gepolijst.

Hoe lang de behandeling ongeveer duurt hangt altijd af van de situatie. Gemiddeld vraagt een dergelijke behandeling 1 uur tijd.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding