welke zorgverzekering vergoed acta bezoek?

VGZ niet dus maar Dsw wel, of ligt dat aan restitutie polis dan?
Ik bedoel uiteraard niet de behandelingskosten zelf maar of je daar gewoon bij een gediplomeerde specialist heen kan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (1)

Of het ligt aan het soort polis, hangt af van de reden dat het wel of niet vergoed wordt. Als een verzekering wel tandheelkundige zorg vergoedt maar alleen bij gecontracteerde zorgverleners, ligt het aan de soort polis (restitutie of natura) maar als er geen enkele tandheelkundige behandeling in het pakket zit - ongeacht of er wel of niet een contract is met de zorgverlener - dan ligt het aan de inhoud van het pakket.

Tandheelkundige zorg voor volwassenen zit niet in het basispakket, behalve in hele specifiek omschreven situaties. Daarvoor zul je dus een aanvullende verzekering af moeten sluiten. De meeste zorgverzekeringen hebben aparte pakketten voor tandheelkundige zorg, naast de gewone aanvullende pakketten. In je gewone aanvullende pakket zitten dan dingen als fysiotherapie, vergoeding van braces, lidmaatschap patiëntenvereniging en alternatieve geneeswijzen, en in de aanvullende tandartsverzekering zit dan de tandheelkundige zorg. Sommige verzekeraars hebben de tandheelkundige zorg niet in een apart pakket maar hebben in de gewone aanvullende pakketten ook de tandheelkundige zorg opgenomen. Ook dat kan dus verschil maken.

Ik begrijp trouwens niet wat je bedoelt met je laatste zin.