Verstandskies trekken of niet?

M'n verstandskies doet er al een half jaar over om (helemaal) door te komen, dit gaat erg langzaam, heb er heel af en toe last van als hij weer een stukje doorkomt. Kan dan m'n mond niet helemaal opendoen en eten gaat ook moeilijk. Volgens de tandarts groeit de kies wel recht en hoeft hij er niet perse uit. Zal ik de kies toch laten trekken of gewoon laten zitten??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Waarom zou je een kies laten trekken waar niets mee mis is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die verstandskies groeit vast recht, maar wat gaat ie scheef duwen?
Ik had ze er beter uit kunnen laten halen, mijn snijtanden in de onderkaak zijn er niet rechter op komen te staan.. (maar wat voor mij geldt hoeft niet voor jou te gelden) Houdt goed in de gaten of andere tanden niet scheef gaan staan, maak bijvoorbeeld nu een foto, zodat je later kan vergelijken,
Kijk ook hoe strak je tanden tegen elkaar staan, ik kan sommige nauwelijks flossen, zo strak staan ze tegen elkaar.
Als er bij jou ruimte tussen zit hoef je je voorlopig geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea, omdat ik al een halfjaar last heb van die verstandskies die er door komt, heb er soms wel eens last van, maar voor de rest is alles goed volgens de tandarts. Maar het is soms wel lastig/pijnlijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jackd, heb een röntgenfoto laten maken en volgens de tandarts groeit ie gewoon recht. Maar Ik hou het goed in de gaten

Antwoorden (1)

we hebben het er vandaag nog op school met biologie over gehad,
onze docent zei dat een verstandkies de rest van de tanden scheef kan trekken,
maar jij zegt hier dat hij volgens de tandarts wel recht gaat groeien, ik zou er met de tandarts over praten en vragen om als je hem trekt dat nadelen heeft voor je gebit,
als hij zegt dat het niet zoveel uitmaakt dat je hem laat zitten of dat je hem laat trekken, en je blijft er last van houden, zou ik hem laten trekken!