Elke ochtend als ik wakker word heb witte sliertjes in mijn mond, hoe komt dit?

Als ik wakker word dan drink ik water maar slaap vaak met m'n mond open waardoor je dus een kurkdroge mond krijgt maar die witte sliertjes zijn er als ik 's morgens wakker word. Het lijkt op het wit van een ei als je een gekneusd eitje kookt en het wit komt er dan uit. Enig idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
4.6K
tham
9 jaar geleden
Je zou kunnen proberen minder zout te nuttigen.

Antwoorden (2)

ik had dat ook
het ligt geloof ik aan de tandpasta die je gebruikt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan duiden op een schimmelinfectie vooral als die slierten uitdrogen aan de hoeken van je lippen.

Je zou hiertegen een zalf kunnen toepassen in overleg met je arts.