Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe wordt de pijn dragelijker?

heb sinds dinsdag een dikke onderkaak,mijn wijsheidstand en die daarnaast is otstoken, neem nu clyndamicine,maar helpt niet, ging terug naar de tandarts maar kan niks straffer voorschrijven omda ik misselijk ben, hoe raak ik van de pijn af moet nog volhouden tot dinsdag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Allereerst kun je je kaak koelen, door een zakje met ijsblokjes, een koude gelpad of desnoods een zak diepvrieserwten tegen je kaak te houden. Doe er een schone theedoek om, nooit iets wat bevroren is direct tegen je huid houden.

Voor de rest: gebruik je naast dat antibioticum iets tegen de pijn? Je zou er in elk geval paracetamol bij kunnen nemen, eventueel een zetpil als je zo misselijk bent dat je bang bent de pillen niet binnen te kunnen houden. Bij ontstekingspijn werkt verder een NSAID vaak goed, zoals ibuprofen of naproxen. Ik weet zo niet onder welke merknamen die in België verkrijgbaar zijn, maar bij apotheek of drogist kunnen ze je vast helpen.

Als dat niet werkt, zult je toch je huisarts of tandarts weer moeten bellen voor advies. Ik begrijp dat je van België bent, hoe daar precies de weekendzorg geregeld is weet ik niet. Maar er is vast een weekenddienst of weekend(tand)arts, die kun je bellen als bovenstaande adviezen niet voldoende zijn en je het niet kunt uithouden tot maandag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Clindamicine is een antibioticum, het werkt tegen de ontsteking maar pijnstilling is niet het eerste doel. Heb je al als extra gewone pijnstillers geprobeerd? Paracetamol met een maximum van 3000-4000 mg per dag, dus 6-8 tabletten van 500 of 3-4 van 1000? Let er op dat er 3-4 uur minimaal tussen de inname moet zitten, omdat je leverbeschadiging van een overdosis kunt krijgen. Of een NSAID als Naproxen of Ibuprofen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Probeer dan het volgende huismiddel: met de zere kiezen op een teentje knoflook bijten en dat in de mond houden zolang het 'bijt'. Doordat dit pijn aan de andere kant geeft verdooft het.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding