Is drop eten voor het slapen gaan goed voor je tanden?

Er zou een stof in drop moeten zitten welke goed zou zijn voor je tanden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
6.2K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien alleen als het suikervrije drop is.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet goed voor je tanden.

Goed voor je tanden is: ze goed poetsen voor het slapen gaan.

Wel is waar dat drop een stuk minder slecht is voor je tanden dan het meeste andere snoep. Dat komt omdat er twee bestanddelen in drop schijnen te zitten die tandbederf en tandontstekingen tegen gaan. Dat blijkt uit recent onderzoek.
Deze ingrediënten vernietigden de twee belangrijkste bacteriën die verantwoordelijk zijn voor gaatjes en twee bacteriën die tandvleesontsteking bevorderen.
Maar dat onderzoek is te kort geleden. Dus met weet nog niet hoe dat
op de lange termijn uitpakt.

En in drop zit natuurlijk meer dan alleen die twee " goede " bestanddelen.
Dingen die je tanden vies maken en/of letterlijk heel slecht zijn, zoals meestal ook veel suiker.
Conclusie:
Eet overdag drop in plaats van ander snoep.
Poets 's avonds gewoon je tanden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Plus !
Zeggen dat drop goed is voor je tanden is net zoiets als adviseren i.v.m. de luchtvervuiling maar helemaal niet meer te ademen. In beide gevallen los je een klein probleem op dat in geen verhouding staat tot de problemen die ontstaan wanneer je het advies wél zou volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je suikervrije drop neemt heb je meteen het probleem van die suiker opgelost.
Ik heb zoete en zoute drop van Klene,zakjes van 100 gram en dat is echte lekkere drop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ozewiezewozewiezewallakristallix, mooie reactie :)