3 weken geleden een wortelkanaalbehandeling gehad nu nog steeds drukpijn kan nog steeds niet bijten is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit moet na een aantal dagen toch over zijn..
Het kan zijn dat de wortelkanaalbehandeling niet helemaal goed is uitgevoerd. Je hoort het vaker (zelf ook ervaring mee) dat mensen last blijven houden. Bij zo'n behandeling boren ze letterlijk de zenuwen uit je kies.
Het is moeilijk te zien of alles uit je kies is, en is er een kans dat een klein deel zenuwen blijven zitten is aanwezig. De zenuwen worden eruit geboord omdat de binnenkant van je kies ontstoken is. Zodra er dus zenuwen in blijven zitten, zal je kies dus van binnen ontstoken blijven en dat zou de pijn kunnen verklaren. Dit is een reactie omdat ik het niet zeker weet, wat dat betreft heb ik te weinig kennen van tanden en kiezen. Heel veel succes elk geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ieder geval even langs de tandarts!

Het beste antwoord

3w is te lang voor een normale wondgenezing idd. er zit te veel druk vanbinnen dus is er wss en nieuwe ontsteking. sterkte..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na een wortelkanaalbehandeling kan je nog een paar dagen last hebben van pijn en die is prima te onderdrukken met paracetamol.
3 Weken lijkt mij te lang en je klachten te heftig, dus ik raad je aan terug te gaan naar je tandarts.