Hoe kan er een stukje uit het midden van een kies afbreken?

Ik heb altijd een soort dikker stukje op een kies gehad, geen idee of het plak of een stukje vulling/polijs was want de tandarts heeft er verder nooit wat aan gedaan. Alleen net schuurde ik er perongeluk met me nagel langs en nu is er een stukje afgebroken. Nu zit er aan de bovenkant van de tand (tegen het tandvlees aan) is er een stukje van afgebroken en zie je ook een inham zitten. Het doet (nog) geen pijn maar het voelt wel scherp aan. Is dit iets waar ik mee kan wachten tot dinsdag? Heb echt enorm veel angst dat de kies dalijk getrokken moet worden.

Toegevoegd na 52 minuten:
Als het ware zit er nu een soort rond 'inhammetje' in de kies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Hij zal écht niet getrokken hoeven worden hoor! Als de tand beschadigd is kan de tandarts dat prima voor je herstellen!
Als je er geen last van hebt kan je wel tot di kunnen wachten!