kan je met zeep je tanden poetsen?

ik bedoel geen geparfumeerde maar neutrale.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen tandpasta meer hebt, kan je je tanden alleen met water poetsen (mijn tandarts vertelde dat het dan voor 85% schoon is) of wat zout op je tandenborstel doen, en daarmee poetsen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je bent me voor met deze opmerking!       ;-) Er is zelfs speciaal tandenpoetszout te koop. 't Is wel even wennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook tandpasta's met een zoute smaak; ik gebruik die, en zou niet anders meer willen.

Antwoorden (1)

3.bacterieën hebben geen invloed op het glazuur (calcium hydroxy phosphate). Er is geen verval in het glazuur aangezien bacteriën koolstof en waterstof nodig hebben om te leven. Vele menselijke en dierlijke resten tonen aan dat bacterieën geen invloed hebben op het glazuur.
4.Tanden maken nieuw glazuur aan wanneer ze schoon zijn. GEBRUIK GEWONE ZEEP OM JE TANDEN TE POETSEN. ( Er zijn goede tandpasta's te koop in natuurwinkels. Maar let goed op de ingrediënten. Koop geen tandpasta met glycerine er in.) Zeep is met twee keer spoelen van je tanden af. maar hoe zit het dan met tandpasta? De glycerine in alle tandpasta zorgt er voor dat je wel 27 maal moet spoelen voor je tanden weer schoon zijn. Tanden die met gewone tandpasta gepoetst worden hebben een filmlaagje en kunnen daarom niet goed nieuw glazuur aanmaken.
5.Voldoende Calcium en Fosfaat inname zorgen er voor dat het tandglazuur zich kan herstellen, maar alleen wanneer de tanden schoon zijn. Gewonen zeep is uitermate geschikt om het tandoppervlak schoon te maken. Het glazuur zal dikker en minder gevoelig worden. Adenosine diphosphatase furnishes phosphate to teeth.