Wat moet je doen bij gevoelige tanden?

Sinds een week heb ik zeer gevoelige tanden gekregen. Ik poetste altijd 3x per dag. Als ik iets kouds drink, doen mijn tanden oneens heel pijn. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Ritsuka
11 jaar geleden
wat voor tandpasta gebruik je?
en volgens mij is 2x per dag vaak wel voldoende.
let er op dat je niet vlak na het eten of drinken gaat poetsen, gaat je glazuur kapot

Antwoorden (3)

Maak een afspraak bij een mondhygiëniste, zij kan je adviseren welke produkten je kunt gebruiken en hoe je je gebit het beste kan verzorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sensodyne Rapid werkt heel goed bij deze klachten, maar dat is meer voor gevoelige tandhalzen meen ik. Sensodyne Glasur is weer meer om je glazuur wat sterker te maken. Kijk in ieder geval even bij dit merk, want ik heb erg veel baat bij deze tandpasta. Gebruik nu zelf Rapid, ik knarsentand nogal in mijn slaap waardoor ik ook hele pijnlijke kiezen kan hebben. Ik kreeg dit als advies bij tandarts. Heb je paar kiezen naast elkaar die pijnlijk zijn, kun je ze insmeren met de tandpasta en poosje laten intrekken. Veel succes er mee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Wel een bitje dragen tijdens je slaap, anders kunnen je kiezen door het knarsen gaan scheuren en zijn ze niet meer te redden (zoals bij mij met een paar kiezen het geval was)...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ En als dit niet helpt,dan naar de tandarts om een glazuurlaagje over de tand.kies te laten aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips, maar op een bitje ga ik alleen nog maar harder liggen bijten, waardoor ik hele verkrampte kaken krijg en nieuwe glazuur kauw ik er net zo hard weer af. Mijn oplossing in drukkere tijden is iets te slikken dat beetje ontspant, waardoor ik ook minder knarsentand. Ik verwerk de dingen van overdag allemaal in de nacht met als gevolg knarsentanden......tja
sensodyne! Die kan je dan op twee manieren gebruiken. 1: je poetst de tanden er voortaan mee, hierdoor worden je tanden minder gevoelig 2: als je wat los tandpasta op je tanden doet, 1 minuut laat zitten, en daarna je mond spoelt. Kan je gelijk een glas ijswater bij wijze van spreken, drinken zonder dat je die overgevoelige tanden hebt.