Hoe oud moet je zijn voor facings?

Ik ben 16 jaar en ik wil heel graag facings. Dus mijn tanden laten maken,omdat een beugel geen zin heeft met mijn gebit. Weten jullie misschien hoe oud je hier voor moet zijn en/of je het wel kunt laten doen op 16 jarige leeftijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
8.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag hier de informatie over aan je tandarts, hij kan bepalen of je tanden er geschikt voor zijn en of je tanden uitgegroeid zijn, dan mag het namelijk. Hij kan je ook vertellen wat de kosten zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Laat me raden 18+ als de verzekering het niet meer vergoed :-(

Antwoorden (2)

Geen bepaalde leeftijd, dunkt me.
Je gebit zal geheel volgroeid moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb even nagevraagd bij mijn buur (die is tandarts) en die raad aan te wachten tot je minstens 18 bent daar je volledig volgroeid moet zijn, anders riskeer je complicaties achteraf.