Kan een tandpasta daadwerkelijk gevoelige tanden herstellen?

Sensodyne zegt het volgende:

"Sensodyne Tandpasta Repair & Protect

Tandpasta die gevoelige plekken herkent en herstelt en beschermt je tanden Sensodyne Repair & Protect is een tandpasta die gevoelige plekken herkent en herstelt met dezelfde mineralen waar ook je tanden van gemaakt zijn. Het werkt op basis van NovaMin; een geconcentreerde calciumformule die de natuurlijke bouwstenen van de tanden bevat: de mineralen calcium en fosfaat. De tandpasta wordt geactiveerd zodra hij in contact komt met het speeksel. De NovaMin legt een beschermlaag over het blootliggende dentine en bestrijdt zo de oorzaak van de pijn. Volgens de fabrikant herstelt het niet alleen de gevoelige plekken, maar versterkt en beschermt het je tanden ook tegen toekomstige gevoeligheid."

Het lijkt mij een broodje aap verhaal, omdat het te mooi om waar te zijn klinkt, maar ik zou graag weten of er toch een mogelijkheid is dat Sensodyne deze belofte waar kan maken.

Toegevoegd na 5 dagen:
Vooralsnog geen beste antwoord, want ik ben er nog niet helemaal over uit. ;-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Kan niet. Het kan WEL pijn verlichten, maar ook alleen waar je poetst

Het is niet de tandpasta, maar de tandarts die blootliggende tandhalzen kan bedekken met een beschermend laagje. Van de tandarts heb ik wel begrepen dat het enige tijd duurt voordat deze tandpasta een beschermend laagje legt, maar het is een lapmiddel. Er zijn maar een paar mineralen die doordringen in het tandglazuur, fluoride is daar een van en dat zit in bijna alle tandpasta's. Kaliumzouten verminderen de prikkels van warm en koud. Calcium wordt alleen opgenomen door inname, niet door het erop te smeren, de moleculen van calcium zijn te groot om door het glazuur te gaan. Dus het lijkt me een broodje aap verhaal. Blootliggende tandhalzen kun je heel goed voorkomen door voorzichtig je tandvlees te poetsen met een zachte of extra zachte tandenborstel te gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100