Ik moet over anderhalve week acht kiezen laten trekken onder narcose,wie kan me een beetje geruststellen en heeft hier ervaring mee?

Ik krijg onder een frameprothese en wil graag weten hoelang zoiets allemaal duurt ik moet twee uur me pas in het ziekenhuis melden,hoelang moet ik dan vrij vragen op mijn werk?heb al heel wat ellende gehad met mijn rotgebit maar ik zie hier vreselijk tegenop!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Hoeveel tijd jij nodig hebt om te herstellen hangt van verschillende factoren af. Onder andere van jouw persoonlijke wil om snel te herstellen. Het hangt er ook vanaf hoe optimaal jouw bloedlichaampjes aan het werk gaan en hoe hoog of hoe laag jouw pijngrens ligt.

Er zijn mensen die dezelfde dag nog hun gewone dagtaken hervatten en er zijn mensen die na 2 weken nog half dood in hun bed of in de zetel liggen.

Hoe dan ook is het heel opvallend dat optimistische doorzetters doorgaans sneller herstellen van eender welke ingreep.

Verder is er geen enkele reden om je zorgen te maken want dit soort ingrepen zijn voor de betreffende artsen een routine geworden.

De beste tip die ik je op dit moment kan geven is de volgende. Denk niet aan de pijn of de tijdelijke ongemakken van deze ingreep maar denk aan het feit dat je eindelijk verlost zal zijn van hetgeen jij jouw rotgebit noemt.
Denk ook aan de stralende Glimlach die jij in de toekomst kan tonen zonder je handen voor jouw mond te houden.
Dit heeft mij destijds ook heel erg geholpen en ondanks het feit dat ik toen toch wel redelijk 'kleinzerig' was ben ik de pijn heel snel vergeten omdat ik absoluut een mooi gebit wilde hebben.

Vraag verder aan jouw tandarts of hij het nodig acht om enkele dagen te verletten van jouw werk en ik ga er van uit dat jouw werkgever nu reeds op de hoogte is van jouw nakende ingreep zodat die er rekening mee kan houden dat jij eventueel enkele dagen out bent.

Succes en Geniet Bewust van het vooruitzicht van een prachtige Big Smile op jouw snoet ;-)