Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als de tandarts te hard aan je tand trekt, ik hoorde alles kraken en precies naar beneden zakken ?

Een tand dat eruit moest getrokken worden, de tandarts kreeg hem er niet uit, hij heeft met alle macht gesleurd en getrokken, ik voelde alles kraken, het was precies of de bovenste rij tanden (tandenboog) verzakt was .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tandarts weet echt wel wat hij aan het doen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was net als een tractie in je mond, maar verticaal naar beneden, ik heb er toch mijn vragen bij hoor,
tikrit
12 jaar geleden
Als je tand erg vast zit moet er gewoon kracht gebruikt worden. En ja, het kraakt afschuwelijk. Praat me dr niet van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was denk ik wel beter geweest om een vuist op je mond te geven zou ie wel wat makkelijker vallen :)
burgos
12 jaar geleden
Gedverrrr

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat de tandarts opgeleid is en dus weet wat hij aan het doen is.

Als je nu nog steeds last heb/verschil merkt zou ik de tandarts een bezoekje plegen desnoods iets inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS: ik denk niet dat het kwaad kan een beetje kracht zetten om een tand los te trekken
Het trekken van een tand of kies gaat vaak met flink wat kracht gepaard - dat is logisch, want je tanden zitten goed vast in je kaak, anders zouden ze eruit rollen als je iets hard eet bijvoorbeeld.
Het kraakt en knerpt dan in je hoofd (het klinkt heel erg door je hoofd heen omdat al die botten verbonden zijn) en het kan inderdaad voelen alsof je halve hoofd ontzet is. Toch is dat niet zo. Wel kun je nog een tijdje spierpijn hebben van het opensperren van je mond, napijn van het trekken zelf, en je mond kan vreemd aanvoelen omdat die tand er nu uit is.
Mocht je last blijven houden en/of je zorgen maken, bel dan de tandarts om te vragen of het zinvol is om er even naar te laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding