Is het normaal om erg veel pijn aan hechtingen te hebben na verwijderen van verstandskiezen?

Afgelopen donderdag zijn mijn onderste verstandskiezen eruit gesneden (zowel links als rechts). Ik heb nu al vijf dagen enorme napijn, vooral aan de hechtingen. Hoe lang gaat dit nog duren? Verder was mijn hoofd enorm opgezet, nu wordt ie bont en blauw..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na een behandeling bij de kaakchirurg kun je nog best een week last hebben van flinke na-pijn. Als je het niet vertrouwt, kun je natuurlijk contact met de kaakchirurg opnemen. Waarschijnlijk krijg je het advies om meer pijnstillers te nemen en het nog een paar dagen aan te kijken. Ibuprofen en paracetamol kun je door elkaar gebruiken en hebben samen soms beter effect dan alleen het een of alleen het ander. Maar doe dat alleen op advies van je chirurg, tandarts of huisarts.

Bronnen:
Eigen ervaring

Pijnbeleving is voor iedereen natuurlijk anders, maar 5 dagen lijkt me wel erg veel. Ik zou dan wel weer contact hebben opgenomen met de tandarts of kaakchirurg die me behandeld had. Sterkte!

Dit is best verschillend voor iedereen. Wat mijn tandarts (tenzij je nog maar 2 had?) niet zal doen is zowel links als rechts deze gelijk verwijderen. Dit omdat door juist nog napijn en nare gevoel hechtingen dit lastig is met kauwen ;) Bovendien zitten in je onderkaak meestal ook iets steviger vast, en is het "ruk-duw-en trekwerk" ook heftiger! Hier kan je er meer over lezen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/9309-verstandskiezen-bron-van-misere.html Bij mij waren paar hechtingen opgelost na 7-8 dagen, maar paar ( en precies die meeste prikten) deden er ruim 14 dagen over! Maar je kan als je overmorgen nog last hebt, of andere bijverschijnselen tussentijds altijd even je tandarts weer bellen! Helaas zijn die bloeduitstortingen in je gezicht niet fraai, maar echt over paar dagen wel weg;) Sterkte!

Napijn is normaal, maar na 2 dagen moet het echt minder worden. Misschien ontsteking! Ik zou even bellen ik had het zelfde! Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100