Werkt appelazijn tegen tandverkleuring en is dit veilig voor je tanden? En hoe pas je dit toe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.9K

Antwoorden (2)

Florentine van Vollenhoven, natuurgeneeskundige, zegt dat appelazijn wordt gebruikt voor een goede mondhygiëne en er wordt aangeraden 's morgens en 's avonds te spoelen met appelazijn (1 theelepel appelazijn op 1 glas warm water).
Meteen daarna een glas water drinken en even wachten met tandenpoetsen, om het tandglazuur te sparen (het zuur kan namelijk tanderosie uitlokken).

Tandverkleuring tegengaan valt onder een goede mondhygiëne en dus, indien goed toegepast, dan werkt appelazijn inderdaad tegen tandverkleuring en is dit veilig voor je tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkeerde redening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je redenering bedoelt? Als je het zo goed weet, waarom geef je zelf dan geen antwoord? Of iig een bron die aangeeft waar de fout in de redenering zit!
Natuurgeneeskundige? Arts of zelfbenoemd? Waarom appelazijn? Ik neem aan dat er een zuur nodig is om de tanden schoon te krijgen? Waarom dan geen citroenzuur of een ander zuur. Ik zou zelf het risico niet nemen. Mijn tanden zijn van nature ook niet zo wit, maar de tandarts wil ze toch niet wit(ter) maken, hoewel ik dat dan toch zelf moet betalen.