Werkt appelazijn tegen tandverkleuring en is dit veilig voor je tanden? En hoe pas je dit toe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Florentine van Vollenhoven, natuurgeneeskundige, zegt dat appelazijn wordt gebruikt voor een goede mondhygiëne en er wordt aangeraden 's morgens en 's avonds te spoelen met appelazijn (1 theelepel appelazijn op 1 glas warm water). Meteen daarna een glas water drinken en even wachten met tandenpoetsen, om het tandglazuur te sparen (het zuur kan namelijk tanderosie uitlokken). Tandverkleuring tegengaan valt onder een goede mondhygiëne en dus, indien goed toegepast, dan werkt appelazijn inderdaad tegen tandverkleuring en is dit veilig voor je tanden.

Bronnen:
http://www.gezondnu.nl/vragen/gezond/artik...

Natuurgeneeskundige? Arts of zelfbenoemd? Waarom appelazijn? Ik neem aan dat er een zuur nodig is om de tanden schoon te krijgen? Waarom dan geen citroenzuur of een ander zuur. Ik zou zelf het risico niet nemen. Mijn tanden zijn van nature ook niet zo wit, maar de tandarts wil ze toch niet wit(ter) maken, hoewel ik dat dan toch zelf moet betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100