Is het pijnlijk als je oude vulling vervangen wordt door een nieuwe?

En hoe haalt de tandarts die oude eruit, door te boren of anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
31.3K

Antwoorden (5)

Als de zenuw in de betreffende tand nog volledig aanwezig is wel. Om goed te kunnen vullen moet er toch eerst weer een beetje geboord worden dus het beste kun je om een verdoving vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb t laatst laten doen, viel erg mee gelukkig. Wel met verdoving, boren is toch meestal nog even nodig om alles van de vorige vulling eruit te krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ervaar geen verschil tussen een nieuwe vulling plaatsen (boren) of een vulling vervangen (boren). Het is allebei vervelend!
Sinds ik mezelf geen aansteller meer vind om een verdoving te vragen, is het verschil nog kleiner geworden.

Het enige verschil dat er is/kan zijn is dat de tandarts iets meer moeite moet doen om er voor te zorgen dat de nieuwe vulling goed blijft zitten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
van mij een + als tegenhang voor die niet gemotiveerde min. Ik vind dit eigenlijk het beste antwoord tot nu toe
ik heb het laatst gehad, bij twee kiezen. had me er vantevoren best druk om gemaakt want ik ben altijd best bang bij de tandarts. ze heeft het zonder verdoving gedaan, en het is me zó vreselijk meegevallen! misschien heb ik geluk gehad, maar ik ben nu niet meer bang voor de volgende keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik vanochtend 2 vullingen laten vervangen. Doet ABSOLUUT geen zeer. Neem een verdoving, dat werkt prima. Er moet altijd wel wat geboord worden, maar met het huidige vulmiddel (composiet) hoeft er nog maar minimaal te worden weggeboord. Dat was in het 'amalgaam-tijdperk' wel anders. Toen 'klemde' de vulling als het ware in de tand en ging er veel tand verloren om de juiste vorm te maken. Met composiet heb je dat niet, dat plakt namelijk op de tand. Hoe dan ook: maak je niet druk!