Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vraag me af, stel dat iemand zijn voortanden moeten worden getrokken, krijg je dan nieuwe tanden vergoed?

Gewoon even nieuwsgierig hoe dat werkt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
918

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt niet zomaar voortanden (prothese) vergoed. De tandarts stuurt hiervoor wel een rekening.

Je kunt je echter voor dit soort behandelingen aanvullend verzekeren zodat de verzekering de kosten geheel of deels voor rekening neemt.

In de basisverzekering zit wel tandheelkundige hulp aan minderjarigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, in de basisverzekering zit déze tandheelkkunidge hulp ook niet meer standaard. Je zult je dan altijd aanvullend hiervoor moeten verzekeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je correctie een +

Andere antwoorden (3)

nee, je krijgt alleen een volledige prothese ( kunstgebit) als je boven- of onderkaak volledig tandloos is en dan betaal je nog een eigen bijdrage, sommige gevallen komen wel in aanmerking voor implantaten, maar dan moet het door ziekte of ongeluk veroorzaakt zijn. De meeste aanvullende verzekeringen dekken dit ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is toch niet of er dan een volledige prothese komt?
Het gaat toch alleen om die 2 voortanden?
Implantaten zijn dan wel een optie,al dan niet vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit zeg ik ook niet, ik vertel er alleen bij wat wel vergoed wordt en wat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het OK. Er wordt maar weinig meer vergoed he?
Een +van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en veel ziekten worden veroorzaakt door een slecht gebit, dus waardeloos dat de tandartsvergoeding zo minimaal is
Niet vanzelfsprekend, het wordt alleen vergoed met aanvullende pakketten en zelfs dan nog niet altijd helemaal. Ik heb zelf nieuwe tanden nodig en er zou maar tot 500 euro vergoed worden waardoor ik dus zelf nog een flink bedrag bij zou moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er moeten eerst de voortanden worden getrokken en dan moet de zaak nog helen voordat je een soort plaatje kan laten maken er moet dan een mal worden gemaakt
Maar daarvoor moet eerste je tandvlees weer tot rust komen en daar gaat zeker wat tijd tussen zitten 1 week, 2 weken ?
en nee het word niet standaard vergoed.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding