doen brackets pijn als ze net in je mond zitten?

ik krijg vrijdag niet deze vrijdag maar die erna brackets en ik ben zo bang dat het pijn doet en hoe zit het met dat ding in je mond zodat ze er beter bij kunnen stik je daarin?
en ik heb nog geen elastiekjes gehad maar krijg wel zeker weten mijn beugel vrijdag is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
ik weet niet wat voor ding in je mond je bedoeld dat ze er beter bij kunnen, maar je stikt er echt niet in hoor. Zoiets doet een orthodontist niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath, dat is een soort mondklem, dat je mond vergenoeg open blijft. Trekken ze je lippen overheen. Dan kun je ze niet meer bijten ^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Nu kan ik zelf een reactie geven en jullie hadden gelijk het erin zetten doet echt geen pijn maar daarna...
Ikzelf heb wel wat medicijnen ingehad en wat ik zelf wel handig vind bij pijnverlichting is dat je je mond spoelt met ijskoud water dan ben je even verdooft en daarna begint het weer...
Zo vervelend!

Antwoorden (3)

Het is voor iedereen natuurlijk anders, maar over het algemeen doet het niet echt pijn. Je hebt in het begin wel een enorm trekkend gevoel in je mond, en je mond voelt een beetje overvol, maar echt pijn doet het meestal niet hoor! :-)

Die klem die ze in je mond zetten om er bij te kunnen vond ik wel heel vervelend worden na een tijdje omdat je slecht kan slikken en je lippen uitdrogen omdat je je mond niet kan sluiten, maar er in stikken doe je echt niet.

Dat je nog geen elastiekjes hebt lijkt mij meer dan normaal als je nog geen brackets hebt. Waar moeten ze die aan vast maken? Waarschijnlijk krijg je die over de brackets op je hoektanden gespannen, maar dat zullen ze je vrijdag allemaal wel uitleggen.

Kortom: Pijn doet het niet, het is wel vervelend.
Succes vrijdag en besef dat het resultaat het allemaal waard is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is normaal. Het doet geen pijn eigenlijk, alleen je mond zit een beetje voller, maar hier merk je na een week al niks meer van.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze er net inzitten doen ze eigenlijk niet pijn. Pas een paar uur later begin je te voelen dat je beugel gaat trekken. (tenminste, zo was het bij mij en bij wat vrienden van me ook, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn) Als je nu alvast wil voelen hoe het voelt: druk met je vingers een beetje tegen je tanden aan, geeft het zelfde effect.
Succes!