Ja. In het gaatje blijven immers bacteriën zitten die je met poetsen niet weg krijgt. En omdat er voor die bacteriën voldoende suiker aanwezig blijven ze zich vermenigvuldigen, en zullen ze uiteindelijk als ze door de hele tand heen zijn zowel ontstekingen veroorzaken als de zenuwen aantasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aantasting van het glazuur hoeft niet per se tot een zenuwaantasting te leiden, afhankelijk van hoe groot/diep de aantasting is en hoe goed de mondhygiëne is.
Cariës die al dieper zit, zal dat vaak wel doen.
Een tandarts kan goed inschatten of een gaatje wel of niet behandeld moet worden (een echt gaatje meestal wel).