Kunnen tanden ineens los gaan zitten en er dan ook binnen een kort tijdsbestek uitvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.3K

Antwoorden (7)

In principe kan dit bij kaakontstekingen en/of vitamine gebrek voorkomen, ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je medicijnen gebruikt, maar van bepaalde medicijnen kunnen je tanden los gaan zitten en eruit vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker,Scheurbuik kan dat veroorzaken. Dat is wel erg extreem hoor en komt weinig meer voor. Het is extreme vitamine tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tanden kunnen los gaan zitten door H Drugs gebruik.
Maar ook bij zwangerschap komt het voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaar iedere zwangershap kost je een tand? Nee, je tandvlees kan door de hormonen sneller gaan bloeden, maar dat je tanden eruit gaan is een bakerpraatje.
Het kan gebeuren dat bij het trekken van een tand of kies een aangrenzende tand, die nog goed is, los komt te staan en eruit valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tand gaat niet ineens los zitten. Wat wel kan, is dat de tand door bijvoorbeeld bederf, schade, een slechte toestand van het kaakbot of teruggetrokken tandvlees los gaat zitten en dat je dat ineens merkt.
Dan is het zaak naar de tandarts te gaan, om te kijken of het uitvallen voorkomen kan worden. Die zou eerdergenoemde oorzaken ook al hebben moeten opmerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ouder wordt, (boven de 60) krimpt het kraakbeen van je boven en onderkaak. In dit geval lijken je tanden steeds langer te worden en laten ze los als je b.v. in een appel bijt.