Kan je een oorontsteking krijgen van een ontsteking in bv een wortelpunt? Vorige week heeft de dokter een fikse Oorontsteking ontdekt

Ik heb al een maand last van mijn mond Mijn tandvlees voelt al die tijd al pijnlijk en dik aan maar je ziet niks Ik ben bij de tandarts geweest 2 weken geleden maar hij zag ook niks Heb nu oordruppels maar voel geen verlichting De tandarts wil er niet meer naar kijken maar ik heb het idee dat het van mijn kies komt die al dood is Waarom weet ik niet Het begon met ontstoken tandvlees en nu heb ik een middenoorontsteking

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
16.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De tandarts wil er niet meer naar kijken" Heb echt een hekel aan dat soort (tand)artsen, ik zou direct overstappen als mijn tandarts weigert naar mijn probleem te kijken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook precies wat ik morgen ga doen! Een arts is er toch om mensen te helpen ipv te weigeren...
Bestaat er eigenlijk iets om een klacht in te dienen?

Antwoorden (2)

Het zou best mogelijk kunnen zijn want klachten vanuit de kaak kunnen ook oorklachten veroorzaken. Als je denkt dat dicht echt komt door je tanden, zou je eens kunnen vragen of er een overzichtsfoto gemaakt kan worden van je gebit. Hierop kunnen ontstekingen waargenomen worden. Als je tandarts zelf geen overzichtsfoto's maakt, kun je ook een doorverwijzing naar een kaakchirurg vragen waar ook zo'n foto gemaakt word. Om te testen of je tand zoals je zelf zegt dood is, kunnen ze ook met een apparaatje waarnemen bij de kaakchirurg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je reactie Het probleem is dat ik een tandarts en ziekenhuis fobie heb en naar de tandarts ga ik wel met enige moeite maar naar de kaakchirurg durf ik echt niet :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kies is dood daar een wortelkanaalbehandeling van 1 1/2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank! Kan heel goed begrijpen dat je er niet heen durft, maar ik herken je verhaal uit een casus van me stage. Je zou ook als je echt heel erg bang bent een Consult kunnen aanvragen. Dan wordt er alleen gekeken of de oorzaak inderdaad van de kies komt en wordt er verder niet behandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het ziekenhuis inlopen is al een probleem Durf niet eens op bezoek bij iemand in het ziekenhuis :(
Ik heb nu een oorontsteking zegt de dokter maar dat kan dus ook goed komen door een ontstoken kies als ik je goed begrijp Of kan je dan alleen oorpijn hebben Bij mij stond me trommelvlies op springen en de vochtblaasjes stonden erop zei de dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan inderdaad een probleem. Je zou ook even kunnen afwachten of de oordruppels helpen. Ik heb nog wat informatie voor je gezocht, misschien dat je er wat aan hebt. Kiespijn kan ook worden veroorzaakt door een abces (een ophoping van pus door een ontsteking) van de tand of een beschadiging aan de kaak, mond of tand. Soms kan kiespijn ook een bijverschijnsel zijn van een andere aandoening, zoals oorontsteking of een ontsteking van de neusbijholten (sinusitis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ik heb al een kuur van 3 dagen antibiotica pillen gehad om bijholteontsteking uit te sluiten Na ruim een week terug naar de dokter geweest en toen had ik fikse oorontsteking De tandarts heeft in het begin een foto gemaakt en zegt dat als er een onsteking zou zitten het toen al duidelijk te zien moest zijn En wil niet nog een foto maken Ij loop nu al een maand zo en ik word er gek van :( Oorpijn kan inderdaad door kiespijn of andersom komen maar kan je dan ook echt zo'n oorontsteking hebben dat je trommelvlies op knappen staat? Of voel je dan alleen de druk door een ontsteking in je kies? Dat is me niet helemaal duidelijk Vanaf naast mijn neus voelt het alsof mijn lip wat dik is en mijn tandvlees voelt ontstoken maar het is niet rood ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, wat vervelend allemaal zeg! Ik durf daar eerlijk gezegd geen antwoord op te geven of het er ook door kan komen dat je trommelvlies op knappen staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok Dank je in ieder geval voor je reacties!! Misschien dat ik morgen naar een weekend tandarts ga Misschien heeft hij een ander inzicht want mijn eigen tandarts durf ik niet meer te bellen want hij is overtuigd dat het niet aan mijn kies ligt omdat het 3 weken geleden niet op de foto te zien was maar mijn gevoel zegt toch anders al ben ik geen tandarts..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! Als je zelf denkt dat het van je kies komt is kan je er inderdaad verstandig aan doen om naar een weekend tandarts te gaan. 2 tandartsen zien meer als 1, en misschien heeft deze inderdaad een ander inzicht. Beterschap verder ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank! :)
Zo te lezen zit er vocht achter je trommelvlies en dit kan behoorlijk pijn doen.
Meestal krijg je van de kno ab druppels in de vorm van Bacicoline of otosporin,maar het gaat niet altijd over met druppels en soms moet het trommelvlies doorgeprikt worden waardoor het vocht wat erachter zit eruit kan lopen.
Schrik niet want dit doet idioot veel pijn,maar je kunt een verdoving vragen in de vorm van verdovingszalf en dan voel je er niets van.
Er zijn nog zat kno artsen die de verdoving d.m.v. een injectie geven,maar je moet er gewoon op staan dat hij verdovingszalf gebruikt vanwege je enorme angst voor ziekenhuizen enz.....
Als het vocht er eenmaal uit loopt dan voel je de pijn met de minuut minder worden en misschien wordt dan de pijn aan je kaak/kies dan ook minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Het rare is dat is eigenlijk geen 'pijn' heb Het tandvlees aan de rechterkant boven voelt opgezet Het zeurt zegt maar maar het doet niet heel erg pijn Mijn oor ook niet Vsn de week voelde ik steeds een stroompje in mijn oor lopen en af en toe wat steken maar ook verdraaglijk Maar het duurt nu al een maand Ik heb sinds vrijdagmiddag oordruppels maar mijn tandvlees /wang voelt nog dik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef het nog een paar dagen en ga dan terug naar je huisarts en of tandarts en zeg dat je het niet ziet zitten om nog langer zo te blijven lopen want als er niets aan de hand is volgens je tandarts waarom dan nog steeds die zeurende pijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tandartsassistente zei dat ik maar naar een kno moest maar ik vind het zo makkelijk afgedaan Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker maar ik denk dat het wel van mijn gebit komt... Hoop natuurlijk van niet en dat het morgen minder is anders ga ik naar de weekendtandarts Bedankt voor je reacties !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan en beterschap ermee.