Wat kan deze 'kiespijn' na het trekken van twee verstandskiezen zijn?

Donderdagmiddag zijn er twee verstandskiezen van mij getrokken, aan de rechterkant. De bovenste was er zo uit, de onderste ging een stuk moeilijker en daar heb ik nu pijn. Vooral gisteren en vandaag voelde het als een soort kiespijn. Als ik mijn kaken op elkaar druk voel ik dat mijn gebit erg gevoelig is. Ik vraag me af hoe dit kan. Ik neem elke dag een paar pijnstillers en dan gaat het allemaal wel, maar als die zijn uit gewerkt voelt het meteen weer alsof ik een dreun heb gehad. Dit is alleen onder, dus waar de moeilijke verstandskies uit werd gehaald. Nog een bonusvraag: ik heb niets gehoord over het eventueel spoelen van mijn wond, wat vooral onder echt een gat is en die ook best wel stinkt. Iemand een idee hoe ik dat een beetje schoon kan houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
23.8K

Antwoorden (3)

Die pijn is heel normaal. Zelf heb ik een week lang liggen creperen van de pijn na de verwijdering van m'n verstandskies.

Voor het reinigen van de wond meen ik me te herinneren dat ik een soort spuitje met een gekromde tuut had om de wond schoon te spuiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bah, verstandskiezen trekken, vreeslijke onderneming, ben blij dat het gedaan is.

Wat betrekt je vraag over de pijn. Het kan nog best lang gevoelig blijven, heeft bij mij een paar weken geduurd, daarna werd het minder. Heel af en toe heb ik nog wel eens steken op die plek, maar ik weet niet of dat er los van staat of niet.

Waar ik me wel zorgen over maak in jouw verhaal. Je zegt dat ze niets hebben gezegd over schoonmaken. Ik kreeg een spuitje mee om het gat uit te spoelen, het spauitje waar de vorige antwoorder het ook over heeft.

Dit was bij mij, bij de tweeden keer trekken helaas niet voldoende. En het gat begon bij mij ook te stinken, erg vies! En ik had ook steeds een vieze smaak in mijn mond. Bij mij was het ontstoken. En natuurlijk begon dat in het weekend :-S

Ik heb toen mijn mond goed gespoeld met Bocasan van Oral B, maar ik zie het nooit meer in de winkel, dus ik weet niet of het nog bestaat. Dat zijn zakjes met poeder, en die moest je oplossen in water. En dan goed spoelen.

Zelf gebruikte ik lauw water, want je mond spoelen met koud water bij net getrokken kiezen is geen pretje. Dit maakte het ergste in ieder geval schoon.

Maandag meteen terug naar de kaakchirurg gegaan. Die hebben een gaasje met antibiotica in het gat gedaan. Toen was de ontsteking vlug verholpen.

Dus let er even op bij jou, dat het niet gaat ontsteken. Die geur deed mij denken aan een stinkende franse kaas. Alleen dan over datum...ver over datum.
11 jaar geleden
die pijn kan wel aanhouden tot ongeveer 10 dagen dat is per persoon verschillend maar als je wilt ondehouden en spoelen met iets wat goed werkt dan moet je ff naar de apotheek.daar heb je chloorhexidine 0,12% mondspoeling.ik heb het eens van de tandarts meegekregen bij mij werkt het goed. suc6 ermee

Toegevoegd na 4 minuten:
kreeg ook het spuitje vd tandarts mee net als de vorige beantwoorders maar heb gevraagd wat het was en zelf gehaald bij de apotheek. btw chloorhexidine mag je niet langer dan 2 weken gebruiken ivm soort van vieze laag op je gebit en plaque gevoelig