Waarom mag je als 15 jarige je tanden niet laten bleken?

Ik ben geweigerd om mijn tanden te laten bleken omdat ik nog geen 18 ben.
Ik heb wel al mijn tanden allang gewisseld en ook geen beugel meer. Waarom mag het dan nog steeds niet?
De psygische nood is wel hoog want door de penicilline die ik vroeger zo vaak het moeten slikken zijn mijn tanden niet een beetje geel maar echt kanariegeel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.5K

Antwoorden (6)

Omdat het bleken het laagje over je tanden beschadigingen en dat laagje is pas op je 18 helemaal ontwikkeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen je werd geweigerd had je niet gevraagd waarom? Maar dan kom je hier vragen?

Niet echt handig hea. Je kon denk ik beter zelf aan de tandarts vragen waarom het niet mocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op je 18e ben je volgens de wet zelfstandig & volwassen. Dan mag je dit soort besluiten nemen. Als het verzoek van je ouders komt, heb je waarschijnlijk een grotere kans om je tanden te laten bleken. Er zijn geen medische redenen (Zie: http://www.kliniekbon.nl/p/368/Informatie_over_tanden_bleken.html#392)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even drie jaartjes wachten. Dat is nou eenmaal wettelijk zo geregeld. En dat is best lang, zeker in jouw situatie. Je doet het niet omdat het bij mensen soms een modegril is, maar je hebt er echt reden voor.

Kun je niet alvast beginnen met tandpast met whitener? Ik verwonderde me onlangs bij he Kruivat over de vele soorten tandpasta die er zijn, ook whitener. Pak eigenlijk altijd mijn vertrouwde tube, maar omdat de verpakking was veranderd moest ik zoeken. Misschien helpt dat al een beetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag niet omdat je de consequenties niet weet ze danken dat je dat pas weet als je 18 bent.
je kan er ook zwarte plekken aan overhouden.
je man vragen of je een hand bleek zetje mee mag om het met de handt bleken dat mag op je 12 de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bleken van tanden wordt ten allertijden afgeraden.
Je tandglazuur worden nl. aangevreten. ALS je dan toch zo'n beslissing wilt nemen, laten ze het je liever doen als je 18 bent....
Beslissing op ethische basis zou ik zeggen.