Pijnlijke bultjes onder tong?

Ik heb pijnlijke bultjes aan de onderkant van m`n tong, waardoor eten moeilijk is omdat bepaalde bewegingen daardoor pijnlijk zijn. Ik heb ook een tongpiercing en dacht eerst dat het daardoor zou komen. Ik heb het idee dat die piercing het misschien wel erger maakt doordat die beweging met piericing nog meer pijn zou doen maar dat weet ik niet zeker. Het zijn redelijk grote bultjes en het zijn er meerdere alleen aan de onderkant van m`n tong. Ik kan niet echt zien wat voor kleur het heeft, maar volgens m`n moeder zijn ze geel/rood achtig. Het word steeds pijnlijker, en volgens mij is het ook geen afte o.i.d. want dat heb ik weleens vaker gehad maar daar lijkt het niet echt op.

Ik heb ook al langere tijd last van m`n kaakgewricht waardoor ik als ik m`n mond te ver open of bijv ook met eten voornamelijk harde dingen dan word het pijnlijk en gaat m`n kaak een soort van op slot ofzo. Ik kan het allemaal niet heel goed uitleggen maar maak mij er een beetje zorgen over.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
8.5K

Het beste antwoord

Het lijkt op een voedselallergie maar je zou ook allergisch kunnen zijn voor het metaal in je tongpiercing.
Inderdaad even aan de huisarts laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb net even de huisarts laten bellen, maar die zegt dat het van alles kan zijn en dat ik even langs moet komen.
Zijn er misschien nog andere opties dan huisarts? Ik durf eigenlijk niet naar huiarst of zowizoo buiten vind ik eng.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je echt even langs de huisarts moet,die kan dit als beste beoordelen. De kans is groot dat je gewoon een mondspoeling krijgt en tabletjes tegen een eventuele allergie. Hij zal geen "operatie" uitvoeren alleen maar kijken.
Succes!

Andere antwoorden (3)

Het klinkt niet als aften en ook niet als een schimmelinfectie (candida), lijkt me dat je het beste even naar de huisarts kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dokter dat is gewoon het beste. Als je wil dat wijgaan speculeren wat wij DENKEN dat het is. Dat mag alleen hier heb je niks aan bij de dokter weet je waar je aan toe bent mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat het ontstoken speekselkliertjes zijn die kunnen ontstaan door irritatie van je piercing? Maar ik denk dat je alsnog het best even langs de huisarts kunt gaan.